نگهداری و استفاده صحیح خودرو در فصل تابستان

چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸

گرم شدن هوا در فصل تابستان می‌تواند آسیبهای زیادی را به قطعات خودروی شما وارد کند پس کار عاقلانه این است که قبل از وقوع این اتفاق تدابیر درستی را اتخاذ کنید. گرمای زیاد هوا در فصل تابستان می‌تواند باعث ترکیدن شیلنگ‌ها، نشت رادیاتور، بر هم خوردن تنظیم باد تایر‌ها و ... را بوجود آورد. در این مورد نکاتی را درباره چگونگی نگهداری صحیح خودرو در فصل تابستان به  اطلاع شما می رسانیم.

سایبان مناسب برای خودرو خود ایجاد کنید

خودروی شما در فصل تابستان به صورت مرتب با تابش مستقیم نور خورشید مواجه است. شدت اشعه خورشید در تابستان با قدرت چند برابری به خودروی می‌رسد که همین موضوع می‌تواند کابین ماشین را با آسیب مواجه کند. مطمعناً رنگ پریدگی داشبورد خودرو و صندلی‌ها برای هیچ راننده‌ای خوشایند نخواهد بود پس در تابستان حتما باید آفتابگیر یا سایبان مناسبی برای خودروی خود خریداری کرده و آن را همیشه در داخل خودرو قرار بدهید و به همراه داشته باشید که هر جا لازم بود که خودروی خود را در مقابل آفتاب پارک کنید از آن استفاده کرده و از این آسیب جدی جلوگیری کنید.


چک کردن منظم شلنگ‌ها و تسمه‌ها


چالش مهم شما در فصل تابستان خنک نگه داشتن موتورخودرو است. این وظیفه بر عهده رادیاتور و کولر در خودروی شما است. ولی قبل از پرداختن به این قسمت ها لازم است که تسمه ها و شلنگ‌ها را به خوبی بررسی کنید. شلنگ‌های متصل شده به رادیاتور به ورود و خروج آب مناسب به درون موتور کمک می‌کنند و وظیفه تسمه ها نیز چرخاندن فن است که باعث میشوند موتور خودروی شما بیشتر خنک شود. اگر شلنگ‌ها و تسمه ها آسیب ببینند رادیاتور خودروی شما جوش خواهد آورد و دچار مشکل خواهید شد. پس این موارد را در فصل تابستان با دقت چک کرده و مطمئن شوید که دارای پوسیدگی و آسیب نیستند.


توجه به روغن خودرو و فیلتر روغن

 


روغن نقش مهمی در خودروی شما دارد برای اینکه طول عمر ماشین شما افزایش یابد روغن و فیلتر روغن را به موقع تعویض کنید. این روغن خودرو است که قطعات موتور را خنک و روان نگه می‌دارد. متخصصان خودرو اعتقاد دارند که بهترین زمان برای تعویض روغن هر 4800 کیلومتر است (البته با نوع روغن مصرفی ارتباط مستقیم دارد)

 


در واقع احتمالاً شما در تابستان بیشتر رانندگی می‌کنید و به دلیل هوای گرم جوش آوردن موتور نیز بیشتر است. یکی از نکاتی که باید به آن توجه زیادی در فصل تابستان داشته باشید تعویض به موقع روغن خودرو و فیلتر روغن خودرو می‌باشد.


توجه به سلامت کولر خودرو


یکی دیگر از قسمتهای سرمایشی خودروی شما کولر است. در تابستان به علت بالا رفتن دمای هوا یقیناً دفعات بیشتری از کولر خودروی خود استفاده می‌کنید. به همین جهت باید مطمئن شوید که این قسمت به درستی کار می‌کند. خراب شدن کولر در تابستان و محروم شدن شما از هوای خنک به هیچوجه خوشایند نخواهد بود پس لازم است که به سلامت کولر خودروی خود اهمیت زیادی بدهید. مهمترین دلیل خراب شدن کولر خودرو کم شدن فشار گاز آن می‌باشد. کم شدن فشار گاز کولر به دلیل وجود نشتی در قسمتی از سیستم کولر رخ می‌دهد. لازم است است که با شروع فصل گرما از یک متخصص کمک گرفت و سیستم کولر خودروی خود را بررسی کنید.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.