نحوه شستشو اتومبیل

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶

شستشوی اتومبیل

 

شستشوی اتومبیل برای افرادی که به نظافت خودروی خود اهمیت میدهند یک کار روتین ماهانه، هفتگی و حتی روزانه میباشد. بسیاری از افراد دوست دارند که همیشه سوار بر خودرویی تمیز شوند. البته زندگی ماشینی باعث شده است که تعدادی از صاحبان خودروها از کارواشها استفاده کنند و دیگر زحمت شستشو خودرو را به خودشان ندهند. اما با وجود کارواشها هنوز نیز افراد بسیاری هستند که بنا بر دلایلی دوست دارند خودرویشان توسط خود انها شسته شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که نحوه صحیح شستشوی خودرو به چه صورتی است.

شستن خودروی خود در معرض تابش نور

 

در زمانی که قصد شستن خودروی خود را دارید سعی کنید تا جایی که امکان دارد از قرار دادن خودرو در معرض تابش نور آفتاب خودداری کنید. چرا که تابش نور مستقیم آفتاب بر روی بدنه خودرو شما باعث میشود که قطرات اب با سرعت زیادی تبخیر شوند و در انتهای کار جای قطرات آب بر روی خودروی شما باقی خواهد ماند و مطمعناً این موضوع برای شما خوشایند نخواهد بود. در گام بعدی وسایل مورد نیاز مانند شلنگ آب، ماده شوینده، پارچه، فرچه و سطل را در کنار اتومبیل خود حاظر کنید.

نحوه شستشو

 

خب حالا زمان ان فرا رسیده است که شوینده ای مناسب را انتخاب کنید. اگر میخواهید که اتو مبیل شما علاوه بر تمیزی بعد از شست و شو درخشندگی بیشتری نیز پیدا کنند میتوانید از شوینده هایی که حاوی لاتولین هستند استفاده کنید. شامپوهای سر از جمله شوینده هایی هستند که حاوی لاتولین میباشند. اگر به دنبال یک شوینده خوب برای شیشه های اتومبیل خود هستید ما به شما توصیه میکنیم که از مقداری آب، الکل و مایع ظرفشویی استفاده کنید. همچنین میتوانید با اضافه کردن مقداری جوش شیرین و مایع ظرفشویی به یک سطل آب و ترکیب کردن این مواد یک ماده شوینده خوب برای بدنه خودرو خود داشته باشید. ابته شوینده های مخصوص اتومبیل نیز در بازار موجود هستند که شما میتوانید با خواندن دستور العمل مربوطه به این شوینده ها از انها استفاده کنید.

انتخاب شوینده مناسب

 

بعد از انتخاب شوینده مناسب لازم است که مقداری از ان را در داخل یک سطل اب بریزید و در کنار اتومبیل خود قرار دهید. قبل از شروع به کار از بسته بودن تمام پنجره ها مطمعن شوید چرا که نفوذ مواد شوینده به داخل اتومبیل میتواند باعث اسیب رساندن به صندلیها و داخل خودروی شما شود.  حال زمان ان فرا رسیده است که شستشو خودرو خود را آغاز کنید. در ابتدا با گرفتن شلنگ اب بر روی بدنه خودرو غبار سطحی را از روی بدنه خودرو خود بگیرید. احتیاجی نیست با فشار اب زیادی این کار را انجام دهید چرا که در این مرحله تنها هدف ما خیس کردن ماشین و گرفتن غبار سطحی از روی بدنه ان است. سعی کنید برف پاک کنها را در حالتی قرار دهید که از شیشه جلوی اتومبیل جدا شوند.

شستشو بدنه خودرو

 

 

در مرحله بعد و بعد از گرفتن غبار سطحی از روی بدنه خودرو اسفنجی را در محلول شوینده ای که از قبل اماده کرده اید وارد کنید و ان را بر روی خودروی خود فشار دهید و با فشار اسفنج بر روی بدنه خودرو محلول شوینده را بر روی ان بچکانید. سپس با کشیدن اسفنج بر روی بدنه خودرو شروع به شستن ان بکنید. همواره به این نکته توجه کنید که برای این کار از وسایلی که بافت سخت دارند مانند مسواک کهنه و یا فرچه استفاده نکنید چرا که این کار میتواند باعث به وجود امدن خط .و خش بر روی بدنه خودرو شما شوند.در ابتدا باید سعی کنید که قسمتهای بالایی خودروی خود را بشویید و زمانی که یک دور کامل این کار را انجام دادی میتوانید برگردید و شروع به شستن قسمتهای پایینی بکنید. در غیر این صورت اگر بخواهید ابتدا کل یک سمت ماشین را بشویید آب سرازیر شده روی قسمتهای پایین خودرو جاری میشود و در نتیجه رد قسمتهای بالایی روی کناره پایینی خودروی شما بعد از خشک شدن باقی خواهد ماند.

مراحل شستشو

 

 

بعد از اینکه هر قسمتی را با استفاده از مواد شوینده شستید، باید بر روی آن شلنگ آب بگیرید و به خوبی مواد شوینده را از ان قسمت بشویید، فراموش نکنید که اگر قسمتی باقی بماند بعد از خشک شدن رد مواد شوینده باعث ایجاد لکه در ان قسمت میشود. به طور معمول کثیفترین قسمت خودرو کنار سپر و کنار چرخها میباشد به همین دلیل دقت کنید که در آخرین مرحله این قسمت را به طور کمل شستشو دهید و بعد از شستشو با مواد شوینده روی این قسمتها نیز شلنگ آب را بگیرید تا اثاری از مواد شوینده بر روی ان باقی نماند. رینگهای ماشین معمولا نقش زیادی در زیبایی آن بازی میکند. برای شستن این قسمت میتوانید از یک فرچه مویی استفاده کنید.همچنین برای شستشوی تایر خودروی خود نیز میتوانید از یک فرچه استفاده کنید. برای پاک کردن رسوبات نمکی از کف خودروی خود میتوانید با فشار زیاد و در زوایای مختلف شلنگ اب را بر روی قسمتهای زیرین خودروی خود بگیرید. قسمت پایانی خشک کردن خودرو است که باید دقت زیادی به آن شود. شما میتوانید با یک دستمال تمیز بدنه خودروی خود را که هنوز خیس است را با دقت خشک کنید تا ردی از قطرات آب بر روی آن باقی نماند.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.