نکات قابل توجه در هنگام خرید ضربه گیر کمک فنر

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸

به طور کلی ۶ اندازه متفاوت برای تناسب با مدل فنر خودروهای مختلف وجود دارد، لطفا در هنگام خرید ضربه گیر کمک فنر خودروی خود باید با در نظر داشتن مدل خودروی خود و سال تولید آن، اندازه مناسب برای خودروی خود را انتخاب کنید.
قبل از اقدام به خرید ضربه گیر کمک فنر، فاصله حلقه‌های فنر خودروی خود را اندازه گیری نمایید. چک کردن وضعیت کمک فنرها برای ایمنی خودرو جنبه‌ای حیاتی دارد. ضربه گیر کمک فنر دارای اندازه‌های مختلف می‌باشد. در انتخاب اندازه مناسب ضربه گیر کمک فنر برای خودروی خود حتما اندازه دقیق را به دست آورید. زیرا استفاده از ضربه گیر بزرگ‌تر باعث افزایش ارتفاع خودرو شده و به سیستم تعلیق خودرو فشار وارد می کند و در صورت استفاده از ضربه گیر کوچک‌تر نیز امکان تغییر شکل و از جا در آمدن آن وجود خواهد داشت. 


آیا نصب ضربه گیر کار مشکلی می باشد؟


خیر. به راحتی می‌توان آنها را در جای خود نصب کرد و شما می توانید به سادگی آنرا نصب کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که هیچگاه یک کمک فنر را به تنهایی عوض نکنید، بهتر است آن‌ها را به صورت جفتی تعویض کنید (کمک‌های جلو یا کمک‌های عقب با هم). 

روش نصب ضربه گیر کمک فنر خودرو


1- اندازه گیری درحالتی انجام میشود که ماشین روی سطح صاف قرار داشته و چرخها روی زمین باشند.بافر و اسپری و جک و سایر وسایل موردنیاز را آماده کنید.
2- خودرو را با استفاده از جک بلند کنید.
3-کمک فنر را چک کنید و حلقه های آن را از هم باز کنید
4-به منظور نصب آسان فنر را با اسپری کاملا تمیز کنید.
5- بافر را در حین نصب بچرخانید تا در جای خود قرار گیرد.
6- قسمت بالای فنر را با بست به بافر وصل کنید.
7- قسمت پایین فنر را با بست به بافر وصل کنید.
8- در آخر موقعیت بافر را بعد از اتصال به فنر چک کنید.

 

آیا بعد از نصب می‌توان تغییرات را احساس کرد؟


بله، پس از نصب ضربه گیر کمک فنر درعملکرد خودرو بهبود قابل توجهی را شاهد خواهید بود و تغییرات را در همان ابتدا پس از نصب حس خواهید کرد.


مزیت نصب ضربه گیر کمک فنر


مزیت نصب ضربه گیر کمک فنر بر روی انواع خودرو  کم نشدن ارتفاع خودرو در زمانی که تمام سرنشینان سوار هستند می باشد. زمانی که خودرو وزن زیادی را حمل می کند، ارتفاع آن کم شده و این مورد در زمانی که با سرعت بالا مشغول رانندگی هستید تأثیر زیادی بر روی کنترل وسیله نقلیه خواهد داشت و با نصب این ضربه گیرها خودرو کنترل و پایداری بهتری خواهد داشت.هم چنین نصب ضربه گیر کمک فنر، فرسودگی سایر قسمت‌های سیستم تعلیق را به حداقل رسانده و نرمی و هندلینگ خوبی برای قطعات سیستم تعلیق به ارمغان می آورد.


طول عمر ضربه گیر کمک فنر چقدر است؟


ضربه گیر کمک فنر TTC دارای طول عمر بالایی می باشد. البته این طول عمر با توجه به نوع رانندگی و شرایط جاده‌های مختلف متفاوت است.


ویژگی‌های ضربه گیر کمک فنر


1- ضربه گیر کمک فنرTTC  مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد. این ضربه گیرها در اثر گرما تغییر شکل نخواهد داد و همچنان شکل خود را حفظ خواهند کرد. 
2- ضربه گیر کمک فنر TTC  در مقابل رطوبت و شرایط آب و هوایی نامناسب نیز از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.
3- برخورداری از انعطاف زیاد باعث می شود که این ضربه گیرهای کمک فنر، هر نوع ضربه را به طور موثرتری جذب ‌کند.
4- محافظت از فنر و کمک فنر اتومبیل در مقابل شوک غیرقابل پیش‌بینی از ویژگی هی دیگر ضربه گیر کمک فنر می باشد.


*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.