اگر کمک فنر خودرو مشکل داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

کمک فنر در اصل یک پمپ روغن است که بین قاب ماشین و چرخ ها قرار می گیرد و در نزدیکی هر چرخ نصب می شود تا نوسانات فنرها را کنترل کند. یک سر کمک‌فنر به شاسی خودرو متصل می شود و سر دیگر آن به قطعه‌ای متحرک از سیستم تعلیق متصل است. حرکت فنر سبب افزایش و کاهش طول کمک‌فنر می شود.
همه کمک فنرهای مدرن حساس به سرعت هستند. هر چه سیستم تعلیق سریعتر حرکت کند، مقاومت بیشتری برای کمک فنرها به وجود آمده و کمک فنرها با وضعیت جاده هماهنگ می شوند و کلیه حرکت های ناخواسته مانند چرخش،پرش و ... به هنگام رانندگی را کنترل می کنند.

 
کمک فنر (Dampers, Shock Absorbers) خودرو 


کمک فنر در نزدیکی چرخ های خودرو نصب می شود تا نوسانات فنرهای خودرو را تحت کنترل خود درآورد. کمک فنر بین جاده و چرخ ها تعادل ایجاد می کند. زمانی که کمک فنر خودرویی مشکل داشته باشد به محض عبور از اولین سرعت گیر در خیابان به چرخ ها فشار زیادی وارد می شود و همین امر به مرور زمان باعث فرسودگی خودرو خواهد شد. کمک فنرها جلوی کلیه حرکت های ناخواسته  که در هنگام رانندگی ممکن است به وجود بیاید را می گیرند. به طور کلی کمک فنرها منجر به بهبود کیفیت کار با خودرو می شود.
 

ضربه گیر کمک فنر چیست ؟


ضربه گیر کمک فنر با کم کردن فشارهای وارد شده به جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو، از صدمات ناشی از ناهمواری‌های جاده به خودرو کم می کند.انواع مختلفی از این ضربه گیرها را می‌ توانید در بازار پیدا کنید؛ ولی در صورت تهیه انواع غیر اصلی و نامرغوب، علاوه بر صرف هزینه، فایده‌ ای هم برای خودرو نخواهد داشت. در هنگام ترمزهای شدید، اتومبیلی که از ضربه گیر کمک فنر استفاده می کند در مسافت کمتر متوقف خواهد شد.با استفاده کردن از ضربه گیر کمک فنر نوسانات غیر مفید فنر کاسته شده و سواری بهتری خواهید داشت.


چه ماشین‌هایی می‌توانند از این ضربه‌گیر استفاده کنند؟


ضربه‌گیر کمک فنر بر روی انواع ماشین‌ های سواری، شاسی بلند، کوپه، کف خواب و .... قابل استفاده است.
با نصب ضربه گیر کمک فنرTTC عملکرد سیستم تعلیق خودرو بهبود پیدا کرده و دوام و طول عمر فنر و کمک فنر خودرو افزایش پیدا خواهد کرد. این ضربه گیرها دارای عمر طولانی بوده و خراب نخواهند شد. بهتر است آنها را بوسیله بست به میله های فنر ثابت کرد تا در زمانی که زیر ماشین جک می زنیم آنها از سر جای خود حرکت نکنند. این ضربه گیرها از مواد پلی اورتان ساخته شده اند و ارتعاشات چرخ ها را جذب کرده و رانندگی نرم تری را در هنگام عبور از این جاده ها تجربه خواهید کرد.

 

اندازه های استاندارد ضربه گیر کمک فنر 


ضربه گیر کمک فنر با اندازه‌های متفاوتی برای خودروهای مختلف ساخته شده‌ است. هر کدام از آنها برای نوع خاصی از خودرو طراحی شده و مناسب خواهد بود. در صورتی که اندازه ‌ای بزرگ ‌تر و یا کوچک ‌تر از فنرهای خودرو را بر روی آن نصب کنید؛ بازده مطلوبی نخواهند داشت و کمکی به سیستم تعلیق خودرو نخواهند کرد. 


مشکل استفاده از اندازه کوچک


باتوجه به این نکته که اندازه کوچکتر فقط فاصله بین فنرها را پر می‌کند بنابراین زمانی که با خودرو باری را حمل می‌کنید و فنرها جمع می‌شوند استفاده از این اندازه ضره گیر کمک فنر تاحدودی تاثیرگذار می‌شود. 


چرا باید از ضربه گیر سایز مناسب استفاده کرد؟


زمانی که از اندازه بزرگتر ضربه گیر کمک فنر بر روی اتومبیل خود استفاده کنید؛ چون ارتفاع خودرو زیاد می شود در مدت زمان کمی امکان خارج شدن ضربه گیر از جای نصب شده وجود دارد و همچنین به سیستم تعلیق خودرو آسیب جدی وارد می کند.

 


*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.