موارد مهم در نگهداری و مراقبت از خودرو

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

اتومبیل یکی از مهم‌ترین وسایل نقلیه‌ای است که امروزه افراد مختلف مدل‌های متنوع آن را با توجه به بودجه و کارایی خود خریداری می‌کنند. ماشین‌ها دارای ویژگی‌های مثبت و منفی بسیاری هستند که باید قبل از اقدام به خرید تمامی نکات و دانستنی آن‌ها را از جهات مختلف مورد نقد و بررسی خود قرار دهید و با آگاهی بابا و دانش گسترده در این زمینه اتومبیل موردنظر را خریداری نمایید. خودرو نیاز به مراقبت‌های پیوسته دارد و شما باید به شدت در حفظ و تمیز نگهداشتن آن کوشا باشید. با رعایت تمام اصول حفظ و نگهداری خودرو باعث می‌شود تا آسیب کمتری به آن برسد و استهلاک خودرو تا حد بسیار کمی کاهش یابد. در ادامه مطالب نکاتی را در خصوص حفظ و سالن نگهداشتن از خودرو مطالعه می‌کنید که آگهی شما را در مراقبت از خودرو تا مقدار قابل توجه ای بالا خواهد برد پس با ما همراه باشید.


موارد مهم در نگهداری و مراقبت از خودرو


•    تمیز کردن قسمت درونی و بیرونی اتومبیل
•    چک کردن همواره و پیوسته‌ی لاستیک‌های خودرو
•    خرید بهترین لاستیک
•    استفاده از روغن موتور با کیفیت
•    و...


این دسته از موارد مهم‌ترین مسائلی هستند که متخصصان و تعمیرکاران خودرو به آن‌ها اشاره می‌کنند که برای سالم ماندن دوام بیشتر خودرو همواره این موارد را زود به زود در حد فاصل معین چک و بررسی نمایید. هر یک از موارد اشاره شده در بالا به تنهایی می‌توانند در سالم ماندن و عمر و دوام خودرو تأثیرگذار باشند که رابطه‌ای مستقیم در مراقبت از خودرو دارند. اتومبیل همانند کودک نیاز به نظافت و رسیدگی دارد و شما به مانند یک کودک همیشه باید به آن رسیدگی کنید تا استهلاک کمتری برایتان داشته باشد.


تمیزی و نظافت اتومبیل


تمیز بودن اتومبیل شکل و چهره زیباتری به ماشینتان خواهد داد از این رو سعی کنید همیشه ماشین خود را تمیز نگهدارید. هر چه اتومبیل تمیزتر باشد شکل و ظاهر زیباتری را از خود در چشم بیننده به نمایش خواهد گذاشت. رسیدگی و نظافت ماشین یکی از اصولی است که شما همواره در مراقبت از خودرو باید آن را رعایت کنید.


چک کردن لاستیک‌های خودرو


توصیه خواهد شد که همیشه حواستان به لاستیک و یا تایرهای اتومبیل خود باشید زیرا لاستیک‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای اتومبیل هستند و همواره در به حرکت در آوردن ماشین نقش به سزایی خواهند داشت. در صورت ساییدگی، ترکیدگی و... می‌تواند خسارت‌های زیاد و مشکلات دیگری را به وجود آورد. همیشه یک لاستیک زاپاس در ماشین خود نگهداری نمایید و همیشه به‌طور مداوم لاستیک‌های خود را با دقت بررسی نمایید.


خرید بهترین نوع لاستیک


در موقع خرید لاستیک همیشه بهترین و ایده آل ترین جنس را برای اتومبیلتان خریداری کنید. جنس باکیفیتی که باعث افزایش طول عمر لاستیک شود و نیاز نباشد شما در زود هنگام آن‌ها را تعویض کنید. تایرهای با کیفیت دوام بیشتری دارند و دیرتر در آسفالت‌ها یا جاده‌های خاکی دچار ترکیدگی یا ساییدگی می‌شوند.


تنظیم روغن موتور


تعویض و تنظیم روغن موتور نیز بسیار حائز اهمیت است. همیشه روغن موتور اتومبیل خود را چک کنید و یا در وقت معین شده برای تعویض آن به روغن کار مراجعه نمایید تا در صورت راهنمایی روغن‌موتورتان را بررسی کند.
 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.