چطور از خراب شدن جلوبندی خودرو جلوگیری کنیم؟

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

جلوبندی به بخش جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که وظیفه تعلیق خودرو، کاهش لرزش خودرو هنگام رانندگی روی سطوح ناهموار را بر عهده دارد. کیفیت تعلیق خودرو یا هندلینگ با سیستم جلوبندی خودرو ارتباط مستقیم دارد و هر چقدر سیستم جلوبندی خودرو از کیفیت بالاتری برخوردار باشد رانندگی نیز آسان تر و با خطات کمتری روبرو خواهد شد. سادهترین و بهترین راه برای تشخیص مشکلات جلوبندی خودرو حسی است که خودرو هنگام سوارشدن به سرنشینان خود منتقل میکند. جلوبندی خودرو شامل قطعاتی همچون فنر و کمک فنرهای جلو، اکسل، سیستم تعلیق جلو، میل موجگیر، سیستم چرخ ها، بلبرینگ و.. است.


نشانههای خرابی جلوبندی ماشین

 


1. در مواقعی ک حس می کنید رانندگی به سختی انجام می شود و تمام موانع و پستی بلندی های جاده را حس می کنید.
2. مواقعی که حس می کنید فرمان ماشین برخلاف حرکت شما عمل می کند.
3.  مواقعی که حس می کنید کمک فنر های خودرو چرب و روغنی هستند و این از علایم ایراد جلوبندی خودرو می باشد.
4. مواقعی که در هنگام دور زدن ، صدای سوت مانندی از چرخ های خودرو می شنوید.

جلوبندی خودرو از چه اجزایی تشکیل شده است؟



کمک فنر خودرو ، بخش اصلی جلوبندی کمک فنرها بخش اصلی جلوبندی خودرو را تشکیل می دهند. کمک فنر های خودرو از مهمترین بخش های خودرو محسوب می شوند و نقش پررنگی در گرفتن ضربات جاده و کنترل نوسانات دارد. فنرهای موجود در کمک فنرهای خودرو با فشرده شدن، ضربه و تکان های ناشی از ناهمواری های سطح جاده را جذب کرده و مانع آسیب رسیدن به بدنه اصلی خودرو می شوند.


ویژگی کمک فنر خودرو 


کمک فنر خودرو باید نه زیاد سفت و نه زیاد نرم باشد. همچنین پس از جمعشدن باید آرام به حالت اولیه خود بازگردد. در صورتی که فنر و کمکفنر خودرو ضعیف شده باشد، سیستم هدایت خودرو تحت تاثیر قرار میگیرد. در نهایت فرمان کشیده میشود. به طور کلی اگر کمک فنر خودرو خراب شود مشکلات بسیار زیادی را ایجاد می کند. به همین دلیل برای این که با این مشکلات کمک فنر خودرو مواجه نشویم استفاده از ضربه گیر کمک فنر توصیه می شود تا فرسودگی و مشکلات ناشی از خراب شدن کمک فنر در جلوبندی خودرو کاهش پیدا کند و حرکات نامطلوب کمک فنر خودرو کنترل شود. استفاده از ضربه گیر کمک فنر TTC باعث متعادل شدن و کم شدن فشارهای وارد به جلوبندی خودرو شده و صدمات ناشی از ناهمواریهای جاده به خودرو را به طور چشمگیری کاهش می دهد.ضربه گیر کمک فنر TTC طول عمر کمک فنر و سایر قطعات جلوبندی خودرو را تا چندین برابر افزایش میدهد.


نتیجه گیری

 


وضعیت کمک فنرهای خودرو و ایمنی آن ها و عیب یابی کمک فنرهای خودرو یکی از اساسیترین قسمت ایمنی خودرو است؛ ولی متاسفانه بیشتر توجه رانندگان به ترمزها، لاستیکها، چرخها، فرمان و در آخر کمک فنر است و کمتر به عیب یابی کمک فنر میپردازند. برای جلوگیری از خرابی کمک فنرهای خودرو استفاده از ضربه گیر کمک فنر TTC توصیه می گردد. با استفاده از ضربه گیر کمک فنر به راحتی به آسایش مورد نظر خود دست می یابید.

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.