اگر خودرو دارید این مقاله را از دست ندهید!!!!!

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸

مراقبت از  خودرو قدم بسیار مهمی است که هر مالک خودرو باید آن را دنبال کند تا عمر خودرو خود را افزایش داده و آن را کاملاً نو مانند روز اولی که خریداری نموده نگه دارد. همیشه برنامه تعمیر و مراقبت از خودرو خود را دنبال کنید، تا ماشین شما همیشه به بهترین وجه عملکرد خود را انجام دهد. از این رو در ادامه این مطلب می توانید با روش های لازم برای مراقبت از خودرو آشنا شوید.

1. تمیز کردن خودرو

اولین کاری که در مراقبت از خودرو خود می توانید انجام دهید این است که با مرتب کردن و برداشتن وسایل اضافی ، وزن خودرو خود را تا حد ممکن کاهش دهید.

کیف باشگاه ، تجهیزات ورزشی ، کتابهای درسی و ابزارهای غیر ضروری ممکن است به طور جداگانه وزن زیادی نداشته باشند اما با یکدیگر وزن زیادی خواهند داشت و بر راندمان سوخت خودرو شما تأثیر خواهد گذاشت.

این بدان معنی است که برای به دست آوردن سطح کارایی مشابه باید سوخت بیشتری خودرو بسوزاند.

 

2 . بررسی فشار تایر خودرو

مرحله بعدی در مراقبت از خودرو بررسی فشار تایرهای خودرو است. لاستیک هایی که به طور صحیح باد شده اند ، نسبت به لاستیک های کم باد ، مقاومت کمتری دارند. این کار نه تنها باعث بهبود عملکرد وسیله نقلیه شما می شود بلکه باعث کارایی و ایمن تر شدن آن نیز می شود. بنابراین بررسی هفتگی با تایر های خودرو نیز امری لازم در مراقبت از خودرو به حساب می آید.

 

3 . انتخاب بهترین نوع تایر

برخی از تایر ها برای عملکرد و برخی دیگر برای مصرف سوخت بهینه شده اند . در حال حاضر همه لاستیک ها مطابق با پارامترهای مختلف از A تا G طبقه بندی می شوند و اگر صرفه جویی در مصرف سوخت برای شما مهم است ، باید به "کارآیی سوخت" در برچسب اطلاعات آن توجه کنید.

 

4 .  بررسی روغن موتور

 ساده ترین کار در مراقبت از خودرو برای افزایش عمر خودرو ، حفظ مقدار مناسب روغن در موتور است. علاوه بر این ، روغن و صافی را در فواصل زمانی توصیه شده در کتابچه راهنمای مالک ، به عنوان مثال ، هر 5000 ، 7،500 یا 10،000 کیلومتر تغییر دهید. روغن قطعات موتور را روغن کاری می کند. ثانیا ، روغن مایعی است که گرما را متفرق می کند. مقداری روغن توسط موتور سوزانده می شود و در صورت افت سطح باید دوباره پر شود. مطمئن شوید که روغن از وزن مناسبی برای موتور برخوردار است. در صورتی که روغن موتور کم شود موتور داغتر  کار می کند. هر چه گرمتر باشد فشار بیشتری روی قطعات موتور وارد می شود و در نهایت موجب انفجار موتور می شود، به این معنی که باید دوباره نعمیر یا جایگزین شود و هزینه بسیار بالایی خواهد داشت.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

ناصراخلاقی در سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ :   ارسال پاسخ
سلام و عرض احترام و تشکر از زحمات شما.
من ضربه گیر کمک فنر ttcرا در مورخ ۹۸/۱۰/۱۰ برای خودرو چانگان cs35 تقاضای خرید دادم .که از لطف شما سپاس گذارم.

مدیر سایت در سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ :
سلام با شماره
021-22043706
تماس حاصل فرمایید.

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.