راهکار هایی برای افزایش طول عمر کمک فنر

یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸

عموم مردم نحوه استفاده از کمک‌فنر را به‌خوبی درک نمی‌کنند. حتی علاقه‌مندان به وسایل نقلیه اتومبیل، از کمک‌فنرهای اتومبیل خود غافل شده و از وضعیت دقیق آن بی‌اطلاع هستند.
کمک‌فنرهای فرسوده می‌توانند خطرناک باشند، بخصوص در شرایط سخت رانندگی زیرا این قسمت از اتومبیل برای جلوگیری از تصادف ضروری باشد؛ بنابراین به نظر می‌رسد رانندگان برای چنین وسیله‌ای ساده اما مؤثر توجه کمی قائل هستند.

 
انواع مختلف کمک‌فنر چیست؟


اگرچه در طول تاریخ خودرو طراحی‌های مختلفی برای کمک‌فنرها انجام‌شده است، اما امروز چهار نوع اساسی در دسترس است:
لوله دوقلو
لوله تک
تک لوله پر از گاز
مخزن خارجی
 
در داخل کمک‌فنر یک پیستون وجود دارد که درون یک لوله پر از روغن حرکت می‌کند. با حرکت پیستون، روغن از طریق سوراخ‌ها و شیرهای درون پیستون مجبور می‌شود میزان مقاومت در برابر حرکت را کنترل می‌کند. این مقاومت در برابر حرکت، انرژی را به گرما تبدیل می‌کند.


از کجا بدانیم که کمک‌فنر دچار مشکل شده است؟


هنگام رانندگی لرزش زیادی را شاهد باشیم.
هنگام ترمز گرفتن اصطلاحاً می‌کوبد.
هنگام ترمز کردن زمان بیشتری را برای متوقف کردن خودرو سپری می‌شود.
سطح لاستیک‌ها ناهموار می‌شود.
روغن‌ریزی به علت ضعیف شدن فنرها اتفاق می‌افتد.


آیا کمک‌فنر نشت می‌کند؟
 
در اینجا نیازی به تعویض کمک‌فنر نیست مگر اینکه مشکلی در رابطه با آن وجود داشته باشد یا اینکه فقط بخواهید وسیله نقلیه خود را با کمک‌فنرهای جدید به‌روز کنید.

طول عمر کمک‌فنرها چه مقدار می‌باشد؟


سؤال خیلی از افراد این است که میزان عمر کمک‌فنرها به چه میزان است؟ حداقل طول عمر کمک‌فنرها 4 تا 5 سال می‌باشد. بااین‌وجود، این مسئله در واقع به شرایط جاده بستگی دارد. اگر با ماشین بیشتر در آسفالت صاف رانندگی کنید، طول عمر آن حتی تا 10 سال افزایش می‌یابد.


آیا رانندگی با کمک‌فنرهای معیوب خطرناک است؟


این مسئله باعث ضعف در کیفیت سواری خودرو شما می‌شود. درهرصورت رانندگی با وسیله‌ای که کمک‌فنرهای معیوب دارد می‌تواند خطرناک باشد زیرا شما نمی‌توانید تکان‌های شدید را کنترل کنید.
 

چه زمانی بایستی کمک‌فنر خرید؟


 مدت زیادی طول می‌کشد تا هنگام تعویض کمک‌فنرها شود، کمک‌فنرها تمایل دارند به‌آرامی آسیب ببینند. پس چه وقت زمان تعویض آن‌ها است؟
یکی از نشانه‌های خوب برای اینکه متوجه شویم چه زمانی باید آن را تعویض کرد هنگامی است که کمک‌فنر پوشیده شده از روغن است و اتصالات کمک‌فنر آسیب‌دیده باشد.
بسته به ناهموارهای جاده طول عمر کمک‌فنرها متفاوت می‌باشد. به یاد داشته باشید تعویض کمک‌فنرهای فرسوده می‌تواند عملکرد یک وسیله نقلیه را احیا کند.

 

انتخاب کمک‌فنر


انتخاب کمک فنر برای خرید تا حد زیادی به نوع وسیله نقلیه و نوع رانندگی شما بستگی دارد. کمک‌فنرها در طیف وسیعی از قیمت‌ها در دسترس هستند. سعی کنید کمک‌فنرهای بسیار باکیفیت برای خودروی خود انتخاب کنید زیرا کمک‌فنرهایی که کیفیت چندانی ندارند می‌توانند به‌طور چشمگیری روی هندلینگ اثر بگذارند. اگر شما یک انتخاب صحیح را داشته باشید، رانندگی راحتی را خواهید داشت.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.