نکات مهم مراقبت از کمک فنر خودرو

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸

بیشتر صاحبان خودروهای مدرن معمولاً نسبت به اتومبیل خود احساس راحتی می‌کنند. ماشین آن‌ها به‌راحتی بر روی جاده‌های مختلفی تردد می‌کند و درنتیجه باعث می‌شود مسافران احساس راحتی کنند؛ اما آیا می‌دانید در صورت عدم مراقبت از کمک‌فنرها، چنین راحتی را از دست می‌دهند؟ به همین دلیل است که صاحبان خودرو بایستی وضعیت کمک‌فنرهای خود را بدانند؛ اما وظیفه کمک‌فنر چیست؟
رانندگان خودرو باید بدانند که کمک‌فنرها همان‌طور که از نام آن پیداست بخشی از اتومبیل‌های آن‌ها می‌باشد که وظیفه دارد حرکت بیش‌ازحد خودرو را که به دلیل سطوح ناهموار جاده دریافت می‌شود را به حداقل برساند.


کمک‌فنرها چگونه کار می‌کنند؟

 


هر بار که راننده در جاده به موانعی برخورد کند یا از روی سطوح برآمده جاده عبور می‌کند
کمک‌فنر تمام تلاش خود را برای جذب نوسان می‌کنند.
به‌منظور انجام این کار، کمک‌فنرها پیستون را از طریق روغن مجبور می‌کنند تا اصطکاک هیدرولیکی لازم را ایجاد کند. این به معنای از بین بردن حرکت بیش‌ازحد است. کمک‌فنرها می‌توانند تماس لاستیک‌ها با سطح جاده را حفظ کنند.

جدا شدن اتصالات مربوط به میله کمک‌فنر


در هنگام رانندگی صدای ضربه زدن از صدای کمک‌فنر شنیده می‌شود. در این حالت فرمان پذیری خودرو کاهش پیدا می‌کند. به یاد داشته باشید لکه‌های روغنی روی کمک‌فنر و در نزدیکی آن باید موردتوجه قرار بگیرد.

چگونه یک کمک‌فنر را تعویض کنیم؟

 


کمک‌فنر در صورت وجود نقص، باید تعویض شود. برای تعویض کردن کمک‌فنر توصیه می‌شود در یک تعمیرگاه مجاز انجام شود زیرا فرآیند تعویض بسیار پر زحمت است و به ابزار ویژه‌ای نیاز دارد. علاوه بر این، پس از اتمام کار، لازم است زوایای تراز چرخ را تنظیم کنید که تنها می‌تواند در یک تعمیرگاه مجاز انجام شود. در نظر داشته باشید که همیشه باید هر دو کمک‌فنر را در یک محور خودرو تعویض کنید. توصیه می‌شود هنگام انجام تعویض کمک‌فنر، اتصالات جدید و گردگیر گردوغبار را نصب کنید.


صاحبان خودرو ممکن است سؤال بپرسند که از کجا بایستی بدانند که زمان تعویض کمک‌فنرهای آن‌ها شده است؟


خوب، آسان‌ترین راه این است که رانندگان ماشین خود را بر روی جاده‌های ناهموار که دارای برجستگی زیادی است تست کنند.
همچنین باید به خاطر داشته باشید. نشت روغن از کمک‌فنرها نشانه واضحی است برای تعویض کمک‌فنر.
صاحبان خودرو همچنین باید بدانند که کمک‌فنرها تا چه مدت مورداستفاده قرارگرفته‌اند تا خسارات احتمالی یا نیاز به تعویض را پیش‌بینی کنند.
برخی از دارندگان خودرو از علامت شماره مسافت پیموده شده استفاده می‌کنند. متأسفانه مسافت پیموده شده اتومبیل به‌تنهایی به‌اندازه کافی قابل‌اعتماد نیست. دلیل این امر این است که کمک‌فنرهایی وجود دارد که هنوز هم پس از رسیدن به بیش از شصت‌وپنج هزار کیلومتر در شرایط بسیار عالی کار می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر حتی قبل از رسیدن به سی هزار کیلومتر فرسوده می‌شوند.
نکته آخر اینکه چیز دیگری که صاحبان خودرو اغلب در مورد سایش کمک‌فنر دچار اشتباه می‌شوند ضمانت‌نامه‌ای است که توسط دلالان ارائه می‌شود. ضمانت‌ها غالباً به معنای بالا بردن ارزش فروش کمک‌فنر هستند.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.