ماجراهای جذاب نامگذاری کمپانی های لوکس و بزرگ خودرو سازی

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸

هر شرکت بزرگ خودرو سازی نام و هویت مشخصی دارد. داستان نامگذاری بر روی این کمپانی های لوکس و بزرگ بسیار جالب و سرگرم کننده می باشد. در واقع، علل مختلفی در نامگذاری کمپانی های خودرو سازی موثر است. یکی از این علل ساده و روان بودن نام تجاری کارخانه خودرو سازی است. کمپانی خودرو سازی فورد نامی ساده و روان دارد و جالب است بدانید فورد نام بنیان گذار این کارخانه خودرو سازی می باشد. کمپانی تویوتا هم از این قاعده مستثنی نیست و نام سازنده خودرو بر روی کمپانی باقی مانده است.


انتخاب نام تجاری جذاب برای کمپانی خودرو سازی

 

 


انتخاب نام تجاری جذاب و شهرت آور در دنیای برندینگ بسیار مهم می باشد. نامی که خیلی راحت در ذهن انسان ها باقی بماند و ماندگار شود. کیفیت در ساخت و طراحی خودرو در ماندگاری نام برند و کمپانی سازنده خودرو بسیار نقش دارد. در ادامه به ماجراهای جذاب نامگذاری و برندینگ کمپانی های لوکس و بزرگ خودرو سازی و معنای نام تجاری این شرکت ها خواهیم پرداخت.


شرکت خودرو سازی کیا (Kia)

 


شرکت کیا مدل های متفاوتی از خودرو های خود را وارد ایران کرده است و در سراسر ایران حتی شهرستان های کوچک و روستاها شناخته شده است. اگرچه کلمه کیا در زبان فارسی معنای خاصی ندارد ولی خیلی ها نام این کمپانی را بر روی فرزاندان خود گذاشته اند. کیا در زبان کره ای به معنای برخواستن از آسیا است و تاکنون اطلاعات بیشتری از این نام بدست نیامده است. کمپانی خودرو سازی کیا در کره‌ مستقر شده است و تابحال اعلام نکرده که کیا از چه کلمه ریشه گرفته است یا چه مفهومی دارد. خودرو های کمپانی کیا با قیمت مناسب در بازارهای مختلف به فروش می رسند و مشتریان زیادی دارند.


کمپانی خودرو سازی جیپ (Jeep)

 

 


کمپانی خودروسازی جیپ (Jeep) علت گذاشتن این نام را بر روی شرکت خود مشخص نکرده است و مردم عامه دلایل متفاوتی برای این نامگذاری ارائه می دهند. برخی ادعا می کنند که کلمه جیپ به عنوان یک اصطلاح برای نامیدن ماشین ها در میان نظامیان آمریکایی در سال ۱۹۲۴ جا افتاده بود و بعد‌ها برروی خودرو‌های جیپ ماند. برخی نیز می گویند که کلمه Jeep از کلمه General Purpose به معنای هدف کلی ریشه گرفته است. اکثر مردم ایران خودرو جیپ را نوع خاصی از خودرو های نظامی که برای رفتن به شکار، جنگل و کوه مناسب است و سقف ندارد، می دانند. امروزه انواع مدلهای مختلف خودرو جیپ در قالب اسباب بازی در دست بچه ها وجود دارد.


شرکت جگوار Jaguar

 


در زبان انگلیسی به پلنگ آمریکایی جگوار یا همان Jaguar می گویند. اس اس نام تجاری شرکت بریتانیایی جگوار قبل از جنگ جهانی می باشد. بعد از جنگ جهانی نام شرکت اس اس به جگوار تغییر پیدا کرد.


شرکت خودروسازی اینفینیتی Infiniti

 


کمپانی بزرگ نیسان زیرمجموعه های متفاوتی دارد که یکی از این زیر مجموعه ها کمپانی خودرو سازی اینفیتی می باشد که تنها خودرو های لوکس تولید می کند. Infiniti با کلمه infinity به معنای بی‌نهایت تقریباً هم معنا هستند. اگرچه تولیدات اینفینیتی در اروپا و آمریکا با نام نیسان به فروش می‌رسند اما خودروهای لوکس اینفینیتی در اکثر کشورهای آسیایی با همان نام اینفینیتی به فروش می رسند.


کمپانی خودروسازی هیوندای Hyundai

 


کمپانی خودروسازی هیوندای Hyundai در کره مستقر شده است و از کمپانی های خودرو سازی بزرگ در شرق آسیا می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد و سومین خودرو ساز بزرگ در کل جهان می باشد. هیوندای از کلمه کره‌ای Hyeondaeseong به معنای مدرنیته گرفته شده است.


کمپانی خودرو سازی فیات Fiat

 


کمپانی خودرو سازی فیات نام خود را از مخفف جمله ایتالیایی شرکت «کارخانه خودروسازی تورین» به صورت Fabbrica Italiana Automobili گرفته است. کلمه فیات هیچ ربطی به خودرو ندارد و در واقع از آغاز ترکیب چند کلمه مشتق شده است. محل کارخانه فیات در ابتدای آغاز به کار این شرکت در سال ۱۸۹۹ در شهر تورین ایتالیا قرار دارد.


کمپانی خودرو سازی بی ام دبلیو BMW

 


کمپانی خودرو سازی بی ام دبلیو در بایرن آلمان قرار دارد و نام بی‌ام‌ و مخفف جمله آلمانی کارخانه موتور بایرن به زبان آلمانی "Bayerische Motoren Werke" و به انگلیسی به صورت Bavarian Motor Works می باشد. از آنجا که نام برند باید ساده و روان باشد، سه حرف اول نام آلمانی و انگلیسی جمله کارخانه موتور بایرن باید به عنوان نام برند این کارخانه خودروسازی انتخاب شده است.


کمپانی خودرو سازی آکورا Acura

 


آکورا نام کمپانی خودرو ساز ژاپنی از برند‌های زیر مجموعه شرکت هوندا است. اکورا یا همان اکیورا با ۳۳ سال سابقه خودرو‌های اسپرت لوکس و گران قیمت را تحت برند آکورا عرضه می کند. اول نام اکیورا از حرف A انگلیسی به شکل نوک یک قلم طراحی شده است تا نشانگر دقت در طراحی محصولات شرکت آکورا باشد. نام شرکت خودروسازی اکیورا Acura از کلمه لاتین "cura" به معنای مراقبت و دقت گرفته شده است.


داستان برند خودروسازی AMG

 


برند AMG نام خود را از ابتدای نام خانوادگی دو موسس شرکت با نام های هانس وارنر افرخت و ارهارد ملچر گرفته است. کمپانی خودروسازی AMG زیر مجموعه شرکت بزرگ دایملر می باشد و به عنوان تولید کننده پیشرانه‌های قابل رقابت در بازار شاخته می‌شود. حرف G در نام برند AMG از نام روستای گروسپاخ گرفته شده است که محل تولد هانس وارنر می باشد.


کمپانی خودروسازی آیودی Audi

 


داستان نامگذاری کمپانی خودروسازی آیودی Audi به مهندس معروفی به نام آگوست هورش برمی گردد. آئودی و هوش هر دو در زبان لاتین یک معنا دارند و آن «گوش دادن» است. هورش قبل از آئودی شرکت خودروسازی دیگری با نام خود داشت اما به دلیل کنار گذاشته شدن از هیئت مدیره نتوانست نام خود را برروی شرکت حفظ کند.


کمپانی خودروسازی آلفا رومئو Alfa Romeo

 


نام آلفا از عبارت ایتالیایی Anonima Lombarda Fabbrica Automobili به معنای شرکت خودروسازی لمبارد گرفته شده است. لمبارد نام منطقه‌ای در ایتالیا می باشد. نیکولاس رومئو موسس شرکت خودروسازی آلفا می باشد و بخش رومئو در سال ۱۹۱۰ پس از مرگ او به به نام این شرکت اضافه شد. آلفا رومئو در سال ۱۹۸۶ توسط فیات خریداری شد.
 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

 

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.