نشانه خرابی در سیستم تعلیق خودرو چیست؟

چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸

سیستم تعلیق خودرو (Suspension System) مجموعه واسط بین اتاق خودرو، شاسی و چرخ‌های جلو است، که تنظیم کننده نحوه واکنش اتاق و شاسی نسبت به جاده است. وظیفه اصلی سیستم تعلیق خودرو ، جلوگیری از انتقال ارتعاشات به داخل کابین و سرنشینان و در نتیجه ایجاد راحتی سفر و همچنین کنترل و تعادل به خودرو می باشد.

 

وظیفه سیستم تعلیق خودرو

 

این سیستم دقیقا بین شاسی و چرخ های خودرو کار گذاشته می شود و وظیفه اول آن جلوگیری از انتقال ارتعاشات و کمک فنر است و وظیفه دوم مسیردهی و فرمان دهی به خودرو توسط چرخ ها و است. سیستم تعلیق خودرو به طور کلی از پنج قسمت مختلف شامل فنر، کمک فنر، سیبک، بوش و طبق تشکیل شده است.

نقش کمک فنر ها در سیستم تعلیق خودرو

 


 

مهمترین عضو سیستم تعلیق اتومبیل کمک فنر ها هستند. هنگامی که با خودرو تردد می‌کنید فنرها با فشرده شدن، ضربه و تکانهای ناشی از ناهمواری های سطح جاده را جذب کرده و مانع انتقال لرزش به داخل خودرو می شود. بازویی درون کمک فنر وجود دارد که نیروی زیاد ذخیره شده در فنر را آهسته آزاد کرده و از جهش ناگهانی خودرو جلوگیری می نماید.

نحوه بررسی سلامت کمک فنرها

 


 

برای بررسی سلامت کمک فنرها می توانید به این صورت عمل کنید: ابتدا بر روی هر گلگیر با دستان خود فشاری وارد کنید تا کمک فنر فشرده شود و سپس دستان خود را رها کنید. اگر در هنگام رها سازی، کمک فنر به حالت پایدار اولیه بازنگشت و یا با نوسان زیاد به حالت پایدار رسید، می توان نتیجه گرفت که کمک ها نیاز به سرویس و تعویض دارند. متاسفانه این شیوه را به دلیل نبود تکیه گاه مناسب جهت وارد کردن نیرو به کمک فنر، در خودروهای شاسی بلند نمی توان به کار گرفت.
 


 چه زمانی باید کمک فنرها تعویض شود؟

 


 

با توجه به توصیه های کلی درباره کارکرد کمک فنرها که معمولا توسط فروشنده این کالا داده می شود (مثلا میگوید که هر ٨٠٠٠٠ کیلومتر کمک ها باید تعویض شوند) باید در نظر داشت که این معیار نسبی بوده و طول عمر آنها با نحوۀ رانندگی و مکان مورد استفاده ارتباط مستقیم دارد.

 رانندگی صحیح و نقش آن در سیستم تعلیق خودرو


رانندگی در مسیرهای پر دست انداز و ناهموار و حمل بار سنگین باعث فرسوده شدن سریعتر کمک فنرها شده و در نتیجه کمک فنر ها زودتر باید تعویض شوند. در نظر داشته باشید که از ترمزهای ناگهانی بپرهیزید زیرا موجب می‌شود تا کمک فنر خودروی شما زودتر فرسوده شود.

ضربه گیر کمک فنر ttc

 


 

هنگام استفاده از ضربه گیر ttc به دلیل  کیفیت خاص و حالت ارتجاعی این محصول وقتی که لا به لای فنرها قرار می گیرد چندین مزیت را به ارمغان می آورد.
1-    ضربه گیر ttc  از افت ارتفاع خودرو هنگامی که از حداکثر ظرفیت استفاده می شود جلوگیری می نماید.
2-    ضربه گیر ttc با جذب ضربات وارده به سیستم تعلیق طول عمر آنها را افزایش داده و موجب صرفه جویی در هزینه های تعمیرات و تعویض قطعات جلوبندی می شود.
3-    ضربه گیر ttc باعث افزایش تعادل،کنترل و هندلینگ بهتر خودرو است.
4-    ضربه گیر ttc در پیچهای تند از انحراف خودرو جلوگیری می نماید.
5-    از لرزش و تکانهای اتاق و سرنشینان به میزان قابل توجهی می کاهد.
6-    ضربه گیر ttc ساخت کره جنوبی است.

 

این کالا دارای 1 سال گارانتی کیفیت و طول عمر 5 الی 7 سال می باشد.


برای تهیه این ضربه گیر به قسمت نمایندگان فروش مراجعه فرمائید.

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

 

 

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.