با اهمیت کافی به ترمز اتومبیل امنیت و سلامت خود را تضمین نمائید (TTC)

چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷


بدون شک سیستم ترمز یکی از مهمترین قسمتهای خودرو است. عملکرد درست  و مطلوب این قسمت میتواند بین مرگ و زندگی فاصله ایجاد کند و هر چقدر سرعت توقف خودرو در ترمز‌های ناگهانی بیشتر باشد خطر تصادفات کمتر خواهد بود. در این مطلب به نکاتی می‌پردازیم که در مورد سیستم ترمز خودرو باید به آن‌ها توجه گردد.


وضعیت لنت‌های خودرو


وضعیت لنت‌ها تاثیر مستقیمی بر روی سرعت توقف خودرو دارد. با گذشت زمان و بر اساس نوع استفاده از خودرو لنت مورد استفاده بر روی خودروی شما دچار سایش شده و ضخامت آن کاهش پیدا می‌کند. ضخامت لنت‌ها تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد آن‌ها دارد و با بررسی به موقع این موضوع میتوان از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمود. در زمان بررسی ضخامت لنت‌های خودرو به این موضوع توجه کنید که حداقل ضخامت مورد قبول برای اینکه یک لنت بتواند کارایی داشته باشد چیزی در حدود نیم سانتیمتریا یک سوم میزان اولیه است و اگر ضخامت لنت‌ها از این میزان کمتر باشد زمان تعویض آن فرا رسیده است.


لرزش پدال ترمز


لرزش پدال ترمز دیسکی که دارای تاب خوردگی است ایجاد می شود. این لرزش نتیجه تماس دیسک خراب با لنت‌ها است و باعث می‌شود لرزش را در زیر پایتان و بر روی پدال ترمز احساس کنید. علت تاب برداشتن دیسک‌ها استفاده از آن‌ها تحت فشار زیاد و در مدت زمان طولانی و عدم تعویض به موقع لنت است. گرمای حاصل از اصحکاک در مدت زمان طولانی میتواند باعث تغییر شکل و تاب برداشتن دیسک ترمز شود، در چنین مواردی بهتر است از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید و البته تراشیدن دیسکها در برخی از موارد می تواند بسیار موثر باشد(حداکثر یکبار اینکار انجام می شود)


صدای غیر عادی و لزوم سرویس سیستم ترمز


صدایی شبیه سوت یا جیغ که شاید اکثر ما تجربه آن را در هنگام ترمز گیری داشته باشیم. این صدا بر اثر دو عامل می تواند ایجاد شود:
1-    تمام شدن لنت و رسیدن آن به اصطلاح به آهن که باعث سوت کشیدن و صدای ناهنجار است و باید به سرعت لنتها تعویض شود.
2-    کیفیت و جنس نامرغوب لنت استفاده شده نیز عامل موثری در ایجاد صدای ترمزها است که بایستی نسبت به تعویض و استفاده از لنت مناسب استفاده نمود.


انحراف از مسیر در زمان ترمزگیری


ممکن است شما هم این احساس را تجربه کرده باشید که خودرو در زمان ترمزگیری به طرفین منحرف بشود. گیر کردن یکی از کالیپر‌ها می‌تواند نشان دهنده وجود اشکال در سیستم ترمزگیری خودرو باشد. تفاوت اصطحکاک ناشی از گیر کردن یکی از کالیپر‌ها بر روی یک چرخ موجب انحراف خودرو در زمان ترمزگیری می‌شود و خودرو به سمتی منحرف می‌شود که کالیپر به آن گیر کرده است. البته خم شدن شلنگ‌های ارتباطی که باعث حرکت نا متوازن کالیپر‌ها می‌شود هم می‌تواند دلیل به وجود آمدن این مشکل باشد. به این نکته نیز توجه کنید که همیشه دلیل این انحراف از سیستم ترمزگیری خودروی شما نیست و موارد دیگری مانند نا مناسب بودن فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم نبودن یا وجود مشکل در سیستم تعلیق و ... نیز می‌تواند باعث انحراف خودرو از مسیر مستقیم در زمان ترمزگیری شود.


استفاده از ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی

در ابتدای همین بخش گفتیم که کاهش زمان توقف خودرو تاثیر مستقیمی بر روی امنیت و سلامت شما در هنگام رانندگی دارد. یکی از مزیتهای ضربه‌گیر کمک فنر ttc بهبود عملکرد سیستم ترمز‌گیری خودرو و کاهش زمان متوقف شدن خودرو است. این اتفاق هنگام استفاده ناگهانی از ترمز کاملا مشهود است و ضربه گیر با کاهش تنش سیستم تعلیق سبب توقف سریعتر خودرو می شود.(ضربه گیر TTC ساخت کره جنوبی)


  (فقط با خرید کالای اصلی امنیت خودرو و سلامت خود را تضمین فرمائید)

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

 

 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.