دلایل لرزش خودرو و رفع این مشکل

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷

به طور طبیعی اکثر خودرو‌ها بعد از چندین سال استفاده دچار مشکلات نا خوشایندی می‌شوند که یکی از آن‌ها لرزش خودرو است. ممکن است این لرزش در ابتدا خفیف بوده و شما به آن توجه چندانی نکنید اما مطمعناً با گذشت زمان این لرزش برای شما هم آزاردهنده خواهد بود. برای رفع این مشکل ابتدا شما باید دلیل آن را فهمیده و سپس برای رفع آن اقدام نمایید. در این مطلب به مهمترین مواردی می‌پردازیم که می‌توانند باعث ایجاد لرزش در خودروی شما شوند.


لرزش خودرو به دلیل وجود مشکل در ترمز‌ها

 


اگر در هنگام فشار دادن پدال ترمز لرزش را در خودروی خود حس می‌کنید باید به شما بگویم که سیستم ترمزخودروی شما به خصوص دیسک آن دلیل به وجود آمدن این لرزش است. دیسک‌ها بعد از مدتی به دلیل دمای زیادی که در هنگام ترمز گرفتن تولید می‌شود می‌توانند تغییر شکل دهند. علاوه بر این وجود خوردگی در دیسک ترمز نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند باعث ایجاد لرزش در خودروی شما شود.اگر نمی‌توانید خودتان این موارد را بررسی کنید و اگر در هنگام ترمز گرفتن لرزش و تکان در خودرو را حس می‌کنید لازم است که از یک تعمیرکار برای رفع این عیب کمک بگیرید.


وجود مشکل در موتور خودرو

 


ممکن است دلیل وجود لرزش و تکان در خودروی شما ناشی از موتور آن باشد. به این صورت که عدم هوای کافی و سوخت رسانی نا مناسب و عدم احتراق به موقع می‌تواند باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی باشد. ممکن است زمانی که بر روی پدال گاز فشار وارد می‌کنید تکان را در خودروی خود حس کنید. لرزش‌های بریده بردیده در زمانی که شما سرعت ثابتی دارید و یا اینکه ممکن است خودروی شما به خوبی روشن شود اما پس از مدتی شروع به تکان خورن کند. وجود چنین علائمی می‌تواند نشان دهنده فرا رسیدن زمان تعویض شمع‌ها، بررسی فیلتر هوا و بررسی کابل شمع‌ها باشد. همچنین استفاده خودرو از بنزین کثیف هم می‌تواند باعث به وجود آمدن این مشکل شود.


وجود مشکل در در اکسل خودرو

 


اگر اکسل خودرو بر اثر برخورد‌های شدید کج شده باشد پس از مدتی در سرعت‌های بالا حرکت نرم و بدون تکان خودرو دچار مشکل خواهد شد. وجود مشکل در میل گاردان هم می‌تواند باعث ایجاد لرزش در خودرو شود. علاوه بر این تویی چرخ‌ها که انتهای میل گاردان در آن قرار می‌گیرد باید سالم بوده و از آن روغن نشت نکند. در خودروهایی که دیفرانسیل جلو هستند از بین رفتن تویی چرخ به معنای نیاز برای تعویض اکسل می‌باشد در نتیجه به نگهداری از این بخش توجه کافی را داشته باشید.


شل بودن چرخ‌ها دلیلی برای ایجاد لرزش در خودرو


لق بودن مهره های چرخ‌ها نیز می‌تواند باعث ایجاد تکان در خودرو شود. در چنین حالتی باید به تنظیم نبودن پیچ چرخ‌های خودروی خود شک کنید. در ابتدا از محکم بودن مهره‌های چرخ‌ها اطمینان حاصل کنید. گاهی ممکن است نیاز باشد که بلبرینگ چرخ‌ها تعویض شوند. همچنین بالانس نبودن رینگ‌ها هم می‌تواند دلیلی برای ایجاد لرزش و تکان در خودرو باشد.


وجود مشکل در لاستیک‌ها و تکان خودرو

 


برای یک سواری بدون تکان لاستیک‌های یک خودرو نقش مهمی دارند. اگر خودروی شما در یک سرعت معین شروع به تکان می‌کند لازم است که شما اقدام به بالانس لاستیک‌های خودروی خود نمایید. اگر در قسمت‌های مختلف لاستیک ساییدگی را مشاهده کردید لازم است که نسبت به تعویض لاستیک‌ها اقدام کنید. وجود پوسیدگی در لاستیک‌ها نشان دهنده فرا رسیدن زمان تعویض آن‌ها است. در برخی از موارد هم لاستیک‌ها و دیگر قسمت‌های خودروی شما دلیل ایجاد لرزش در خودرو نیستند و جاده‌های نا هموار هستند که این مشکل را ایجاد کرده و ممکن است باعث شود که شما احساس کنید که در قسمت‌هایی از خودروی شما مشکلاتی وجود دارد.


استفاده از ضربه گیر کمک فنر TTC و کاهش لرزش

 


یکی از راه‌های از بین بردن لرزش خودرو در هنگام رانندگی استفاده از ضربه‌گیر کمک فنر ttc است. استفاده از این ضربه گیر به شما کمک خواهد کرد که نا همواری‌های جاده را احساس نکرده و از رانندگی لذت ببرید. استفاده از ضربه گیر کمک فنر TTC باعث خواهد شد که عمر قطعاتی مانند تایر‌ها و کمک‌های خودرو شما افزایش پیدا کند. قطعاتی که وجود اشکال در آن‌ها می‌تواند باعث به وجود آمدن لرزش در خودروی شما شوند.

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

 
نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.