هندلینگ خودرو و عوامل تاثیرگذار

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷

به زبان ساده هندلینگ خودرو را می‌توان مجموعه عملیاتی تعریف کرد که منجر به هدایت خودرو می‌شود. هر چقدر هندلینگ یک خودرو بیشتر باشد آن خودرو قابلیت هدایت بهتری خواهد داشت. خودرویی که هندلینگ بالایی دارد خوش دست‌تر بوده و کیفیت سواری بهتری خواهد داشت. هندلینگ بالا به یک خودرو قابلیت مانور پذیری بهتری را می‌دهد. هر چقدر هندلینگ خودرو بیشتر باشد آن خودرو راحت تر می‌تواند از پیچ‌های مختلفی که در مسیر‌ها وجود دارند عبور کند.


تاثیر نوع اتاقک بر هندلینگ خودرو ها

 


فرم بدنه خودرو تاثیر مستقیمی بر روی هندلینگ آن دارد. به عنوان مثال خودرو‌های کوپه و لیفت بک دارای هندلینگ خوبی هستند. برای اینکه یک خودرو هندلینگ خوبی داشته باشد، باید فرم بدنه آن از پایین به سمت بالا جمع شده باشد و نباید اندازه ها یکسان بوده و بدنه خودرو به شکل مکعب باشد. اگر بدنه و اتاق خودرو به شکل مکعب طراحی شود این خودرو در سر پیچ‌ها دارای تعادل کمی خواهد بود.


رابطه بین وزن خودرو و هندلینگ آن

 


یک اعتقاد اشتباه در این زمینه وجود دارد به این صورت که برخی معتقدند که هر چقدر وزن خودرو بیشتر باشد آن خودرو دارای تعادل بیشتری است. واقعیت ایین است که وزن زیاد باعث افزایش تعادل خودرو نخواهد شد چرا که هر چقدر وزن یک خودرو بیشتر باشد در سر پیچ‌ها این خودرو تمایل بیشتری خواهد داشت که به مسیر مستقیم خودش ادامه دهد. اگر وزن یک خودرو بیش از حد سنگین باشد این وزن سنگین بر روی لاستیک‌ها و کمک فنر‌ها چیره خواهد شد و باعث کاهش هندلینگ خودرو می‌شود. تقسیم وزن در یک خودرو تاثیر مستقیم بر روی هندلینگ آن خواهد داشت.. اگر قسمت عقب و جلویی یک خودرو دارای تقسیم وزنی مناسبی باشد این خودرو هندلینگ بهتری پیدا خواهد کرد. کسانی که به طراحی خودرو مشغول هستند برای تقسیم وزن مناسب در خودرو‌هایی موتور جلو و موتور عقب کار سختی دارند و به طور معمول خودرو‌های موتور وسط دارای هندلینگ بهتری هستند.


تاثیر سایز تایر خودرو بر هندلینگ آن


هر چقدر که تایر خودرو بزرگتر باشد چسبندگی آن به سطح زمین نیز افزایش خواهد یافت و باعث افزایش هندلیینگ خودرو خواهد شد. با لاستیک‌های پهن‌تر رانندگان راحت‌تر می‌توانند که از پیچ‌هایی تند عبور کرده و خودروی آن‌ها فرمانپذیری بهتری خواهد داشت. اما لاستیک‌هایی که بیش از حد پهن باشند هم مشکلاتی مانند افزیش لاستیک سایی و همچنین مصرف سوخت بیشتر را به وجود خواهند آورد. در نتیجه بهترین کار این است که از ابعاد استاندارد لاستیک که توسط کارخانه سازنده خودروی شما اعلام شده است استفاده کنید.


تاثیر محور‌های چرخ‌های خودرو بر هندلینگ آن


محور‌های چرخ‌های خودرو هم تاثیر مستقیمی بر روی میزان هندلینگ آن دارند. هر چقدر محور چرخ‌ها باز‌تر باشند خودرو هندلینگ بهتری خواهد داشت. به عبارت دیگر هر چقدر که فاصله بین چرخ‌های عقب و همچنین فاصله بین چرخ‌های جلو بیشتر باشد خودرو تعادل و هندلینگ بهتری خواهد داشت. نکته دیگری که در مورد محور چرخ‌ها باید گفته شود این است که هر چقدر فاصله محور عقب خودرو با انتهای خودرو کمتر باشد خودرو هندلینگ و تعادل بهتری خواهد داشت.


سیستم تعلیق و استفاده از ضربه گیر کمک فنر ttc

 

میتوان مهمترین عامل تاثیرگذار بر روی هندلینگ یک خودرو را سیستم تعلیق آن دانست. بهترین سیستم تعلیق برای بالا بردن هندلینگ سیستم‌ها هستند که اکثراً بر روی خودرو‌های گرانقیمت نصب می‌شوند چرا که نصب این نوع از سیستم تعلیق بر روی خودرو هزینه بیشتری را خواهد داشت. اگر می‌خواهید که خودروی شما هندلینگ بهتری پیدا کند می‌توانید از ضربه‌گیر کمک فنر TTC استفاده کنید. بهبود هندلینگ خودرو و جلوگیری از انحراف خودرو در پیچ‌های تند تنها یکی از مزایای استفاده از ضربه‌گیر کمک فنر TTC است و همچنین مزایای دیگر این ضربه گیر جلوگیری از افت ارتفاع اتومبیل و حفظ ارتفاع استاندارد هنگام استفاده از حداکثر ظرفیت و محافظت از کمکها و جلوبندی اتومبیل و از طرفی افزایش طول عمر تایرها و نیز سرعت توقف اتومبیل در ترمزهای ناگهانی و درنتیجه کاهش تصادفات و در نهایت احساسی جدید در رانندگی به همراه کاهش خستگی راننده در مسافتهای طولانی را به همراه خواهد داشت.

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

 
نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.