با انجام این اقدامات عمر لاستیک‌های خودرو خود را افزایش دهید

سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷

نگهداری بد و استفاده نادرست از لاستیک‌های خودرو باعث خواهند شد که لاستیک‌ها زودتر فرسوده و خراب شوند. خرابی و فرسودگی زود هنگام لاستیک‌ها علاوه بر اینکه هزینه‌های تعویض را برای شما به همراه خواهد داشت احتمال آسیب به خودرو و بروز تصادفت و سانحه را نیز برای خودروی شما افزایش خواهد داد. در این مطلب به نکاتی می‌پردازیم که توجه به آن‌ها باعث خواهد شد که لاستیک‌های خودروی شما عمر بیشتری داشته باشند و دیرتر فرسوده شوند.


تنظیم منظم باد لاستیک‌ها

 


کم بودن یا زیاد بودن باد لاستیک‌ها باعث کاهش عمر آن خواهد شد و علاوه بر این ممکن است دردسر‌های دیگری را نیز برای خودروی شما به وجود بیاورد. اگر لاستیک خودروی شما کم باد باشد مصرف بنزین خودروی شما افزایش خواهد یافت و همچنین احتمال ترکیدگی و داغ شدن بیشتری دارد. اگر لاستیک خودروی شما بیش از حد هم پر باد باشد این حالت باعث خواهد شد که لاستیک زودتر فرسوده شود و علاوه بر این کنترل خودرو با لاستیک‌های پر باد مشکل‌تر خواهد بود. بهترین زمان برای بررسی باد لاستیک‌ها زمانی است که تازه رانندگی را شروع کرده‌اید و لاستیک‌ها هنوز سرد هستند. گرم و سرد شدن هوا بر روی فشار باد لاستیک‌ها تاثیر مستقیمی دارند و همچنین لاستیک‌ها به طور ماهانه مقداری از باد خود را از دست می‌دهند در نتیجه لازم است برای اینکه لاستیک خودروی شما عمر بیشتری داشته باشد در دوره‌های زمانی منظم باد لاستیک خودروی خود را مورد بررسی قرار دهید.


به تنظیم فرمان و چرخ‌های خودرو خود اهمیت بدهید


یکی از نکاتی که باید حتما به ان توجه کنید وضعیت فرمان و چرخ‌های اتومبیلتان است. اگر چرخ‌های اتومبیل شما هم راستا نباشند این نقص باعث ایجاد فشار بیشتر بر لاستیک‌ها و کاهش عمر آن‌ها خواهد شد و علاوه بر این مصرف سوخت خودروی شما را نیز افزایش خواهد داد. می‌توانید با یک آزمایش ساده از وجود اشکال در این بخش آگاه شوید کافی است که در یک اتوبان خلوت برای لحظاتی فرمان خودرو را رها کنید و اگر دیدید که خودرو به یک طرف کشیده شد یعنی چرخ‌ها و فرمان خودروی شما تنظیم نیستند. علاوه بر این موارد شما باید به بالانس چرخ‌ها هم اهمیت دهید چرا که بالانس نبودن چرخ‌ها هم باعث کاهش عمر لاستیک خواهد شد. لازم است که شما حداقل بعد از هر 20 هزار کیلومتر رانندگی از بالانس بودن چرخ‌های خودروی خود مطمعن شوید.


لاستیک‌های عقب و جلو را تعویض کنید

 


اگر خودروی شما دیفرانسیل جلو است لاستیک‌های قسمت جلویی خودروی شما به دلیل فرمان گرفتن و فشار بیشتری که سر پیچ‌ها تحمل می‌کنند، زودتر ساییده می‌شوند. به همین دلیل برای افزایش عمر لاستیک‌ها توصیه می‌شود که بعد از 8 تا 10 هزار کیلومتر رانندگی لاستیک‌های جلو را با لاستیک‌های عقب به شکل ضربدری عوض کنید. علاوه بر این رانندگی طولانی نیز به لاستیک‌ها آسیب می‌رساند. بهتر است بعد از هر دو الی سه ساعت رانندگی مقداری استراحت به خودتان و لاستیک‌های خودرویتان بدهید.


خارج کردن سنگریزه و خورده شیشه از بین عاج‌های لاستیک


شما باید لاستیک‌های خودروی خود را به صورت دوره‌ای مورد بازدید قرار بدهید و سنگ ریزه‌ها و خورده‌های شیشه‌ای را که در بین عاج‌ها فرو رفته‌اند را خارج کنید. وجود سنگ ریزه و خورده شیشه در بین عاج‌های لاستیک باعث خواهد شد که لاستیک‌ها زودتر فرسوده شوند و علاوه بر این احتمال ایجاد سوراخ و خرابی را نیز در لاستیک‌ها افزایش خواهند داد.


استفاده از ضربه گیر کمک فنر TTC

 

استفاده از ضربه‌گیر کمک فنر TTC  فواید زیادی را برای خودرو شما به همراه خواهد داشت که تنها یکی از آن‌ها افزایش عمر لاستیک‌های خودروی شما است. ضربه گیر کمک فنر TTC از جلوبندی خودرو شما محافظت کرده و باعث خواهد شد که تایر‌های خودروی شما عمر بیشتری داشته باشند. شما می‌توانید این ضربه گیر را بر روی انواع خودرو‌ها نصب کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.