مراقب خودروی خود در فصل تابستان باشید

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷

با گرم شدن هوا شرایط نگهداری از خودرو‌ها نیز متفاوت‌تراز قبل می‌شود  شما باید برخی از نکات را رعایت کنید که گرمای شدید هوا به خودروی شما آسیب وارد نکند در این مطلب به این نکات می‌پردازیم.

وضعیت لاستیک‌ها را مرتباً بررسی کنید

 

 

گرمای شدید باعث خواهد شد هوایی که در لاستیک خودروی شما وجود دارد به شدت منبسط شود و خطر ترکیدگی لاستیک برای خودروی شما در چنین حالتی وجود خواهد داشت. شما باید مرتباً در طول فصل تابستان فشار هوای درون لاستیک خودروی خود را بررسی کنید و آن را با توجه به استاندارد‌هایی که برای خودروی شما تعریف شده است، تنظیم نمایید. اگر به این موضوع اهمیت ندهید ممکن است شما هم یکی از افرادی باشید که با مشکل ترکیدگی لاستیک خودرو مواجه شوید و این مشکل علاوه بر ضرر مالی می‌تواند باعث ایجاد خطرات جانی برای سرنشینان هم بشود.

برررسی زیر کاپوت را فراموش نکنید

 

 

دمای بالا می‌تواند فشار زیادی به ماشین شما وارد کند. بررسی زیر کاپوت را فراموش نکنید. شیلنگ‌ها را مورد بررسی قرار بدهید که دچار ترک خوردگی نشده باشند و همچنین وضعیت باتری خودرو را نیز مرتباً بررسی نمایید. سطح مایعاتی مانند روغن گیربکس، فرمان، ترمز و ... را بررسی کنید چرا که پایین بودن سطح این مایعات می‌تواند نشانه وجود نشتی در شیلنگ‌ها باشد. فراموش نکنید که این مایعات هستند که خودروی شما را سر پا نگه داشتن و گرمای بیش از حد می‌تواند مشکلات اینچنینی را برای خودروی شما به وجود بیاورد.

خودرو را در معرض مستقیم تابش آفتاب پارک نکنید

 

 

اگر برای ساعاتی مجبور هستید خودروی خود را در بیرون از منزل پارک کنید، بهتر است مکانی را در سایه برای انجام این کار انتخاب کنید چرا که تابش مستقیم آفتاب دمای خودروی شما را بیشتر خواهد کرد و حتی تبخیر بنزین در باک خودروی شما را افزایش خواهد داشد. علاوه بر این گرمای شدید باعث خواهد شد که آب باتری خودروی شما هم زودتر تبخیر شود در نتیجه آب باتری را باید مرتباً بررسی کرده و در صورت نیاز به ان آب مقطر اضافه کنید.

مراقب آب رادیاتور باشید

شما باید همواره از وجود آب کافی در سیستم رادیاتور خودروی خود مطمعن شوید. گرمای زیاد می‌تواند آسیب‌های جدی به موتور خودروی شما وارد کند و کارکرد مناسب سیستم خنک کننده بسیار دارای اهمیت است. در تابستان هم وجود ضد یخ در آب رادیاتور مفید است چرا که دمای جوش آب را بالا برده و باعث بهبود عملکرد سیستم خنک کننده خودروی شما خواهد شد.

از واکس و مواد محافظ استفاده کنید

قب از اینکه وارد فصل گرما و تابستان شوید، بهتر است که خودروی خود را به کارواش برده و از واکس‌های مخصوص برای محافظت از رنگ خودروی خود در مقابل گرما استفاده کنید. همچنین موادی نیز وجود دارند که می‌توانند از خشک شدن و ترک خوردن داشبورد نیز جلوگیری کنند. همچنین می‌توانید از روغن‌های طبیعی نیز برای محافظت از داشبورد خودروی خود استفاده کنید.

مراقب باشید دمای خودرو بیش از حد بالا نرود

 

اگر در مناطق گرمسیر رانندگی می‌کنید در طول زمان رانندگی مراقب درجه آمپر خودروی خود باشید و در صورت گرم شدن بیش از حد خودرو رانندگی را متوقف کرده و در جایی توقف کنید. البته آمپر در خودروی های جدید در حال حذف شدن است. همچنین بهتر است از سایبان در جلوی خودروی خود استفاده کنید چرا که استفاده از سایبان باعث انعکاس نور به بیرون از خودروی شما و کاهش دما خواهد شد. راه دیگر برای جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد دمای خودرو این است ، در زمانی که خودرو را پارک می‌کنید کمی از شیشه خودرو را پایین نگه دارید. این کار باعث خواهد شد که دمای داخلی خودروی شما بیش از حد بالا نرود.

 

فن رادیاتور را بررسی کنید

خرابی فن رادیاتور باعث بالا رفتن دمای موتور و حتی جوش آوردن خودرو در فصل تابستان خواهد شد. شما باید مرتباً فن رادیاتور خودروی خود را چک کنید. برای اطمینان از سالم بودن فن رادیاتور باید زمانیکه خودرو خاموش است فن رادیاتور را با دست بچرخانید و اگر دیدید برای چرخش این فن سختی و گیری وجود دارد باید نسبت به رفع این اشکال اقدام نمایید. حتماً قسمت مشبکی که در جلوی رادیاتور وجود دارد را نیز بررسی کنید. وجود هر شیء‌ای که از ورد هوا از فن به رادیاتور جلوگیری کند باعث اختلال در عملکرد سیستم خنک کننده خودرو شما خواهد شد.

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.