نکاتی که برای سفرهای نوروزی باید به آن‌ها توجه کنید

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز تعداد زیادی از خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند که به سفر‌های نوروزی بروند. در این مطلب قصد داریم به نکاتی بپردازیم که برای اینکه سفر بهتری داشته باشید باید به آن‌ها توجه کنید. رعایت این نکات می‌تواند باعث افزایش شادابی و رضایت افرادی شود که به مسافرت می‌روند.


فشار لاستیک‌ها را چک کنید

 

 

 


اگر لاستیک خودروی شما بیش از حد پر باد باشد این موضوع باعث ایجاد اصطحکاک شدید بین لاستیک و سطح زمین خواهد شد و لاستیک خودروی شما با سرعت بیشتری صاف خواهد شد. همچنین لاستیک‌های کم باد هم می‌توانند باعث کندی سرعت خودرو و حتی بالا رفتن احتمال پنچری ان‌ها شود. قبل از رفتن به سفر‌های نوروزی حتما لازم است که باد لاستیک خودروی خود را چک کنید و مطمعن شوید که باد لاستیک‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارند یعنی کم باد یا پر باد نیستند.


روغن موتور خودروی خود را چک کنید

 

 


روغن موتور یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مواد در خودروی شما است. اگر دیر هنگام اقدام به تعویض روغن موتور خودروی خود بکنید این کار می‌تواند باعث استهلاک موتور و آسیب رسیدن به آن شود. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از سفر‌های نوروزی باید انجام دهید این است که اگر زمان تعویض روغن موتور در خودروی شما فرا رسیده است آن را تعویض کنید تا در طول سفر مشکلی از این جهت برای شما پیش نیاید.


برف پاک کن‌ها را چک کنید

 


با توجه به این که سفر‌های نوروزی در اوایل بهار انجام می‌شوند و در این فصل ممکن است در طول سفر با بارندگی مواجه شوید باید از سالم بودن برف پاک کن‌های خودرو خود قبل از حرکت اطمیمنان حاصل کنید. چرا که خرابی برف پاک‌کن‌ها در چنین شرایطی می‌تواند احتمال بروز تصادفات را در جاده به شدت افزایش دهد.


چک کردن ضد یخ در رادیاتور


اگر قصد دارید به مناطق سردسیر مسافرت کنید، لازم است بدانید  که در این مناطق حتی در ایام بهار نیز ممکن است با بارش برف و یخبندان مواجه شوید. همانطور که در سال‌های قبل نیز این مورد وجود داشته است که در ایام عید در برخی از استان‌های کشور شاهد بارش شدید برف بوده‌ایم. ضد یخ نیز نقش مهمی در سلامت خودروی شما در شرایط برفی و یخبندان دارد.


چک کردن چراغ‌های خودرو و سیستم ترمز

 

لازم است که تمامی چراغ‌های خودرو خود را مانند چراغ ترمز، دنده عقب، دینام و نور بالا و پایین و ... را از نظر سالم بودن بررسی کنید. همچنین شما باید از سلامت سیستم ترمز خودروی خود قبل از حرکت اطمینان حاصل کنید. بازدید لنت‌های عقب و جلو دارای اهمیت زیادی است و همچنین باید لوله‌های روغن ترمز، سیلندر‌های ترمز و اتصالات سیستم ترمز را به دقت بررسی کنید. همچنین فراموش نکنید که لازم است فرمان خودروی خود را از نظر روان بودن، نداشتن خلاصی و اتصالات را از نظر فرسودگی و آسیب دیدگی بررسی کنید.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.