10 مورد از محبوب‌ترین آپشن‌های خودرو‍

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

از مهمترین مواردی که موقع خریدن یک خودرو به آن توجه می شود ، آپشن‌های آن است. هر کدام از آپشن‌های خودرو از اهمیت خاصی برخوردار هستند.بعضی از آنها مهمند و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد ولی برخی دیگر هم ممکن است هیچوقت مورد استفاده قرار نگیرند.

در ادامه ۱۰ مورد از محبوب‌ترین آپشن‌های خودرو را برایتان بازگو می کنیم :

۱- سقف‌های متحرک

 

 

یکی از پرطرفدارترین آپشن‌ها در بین رانندگان و سرنشینان، سقف‌های متحرک از نوع سانروف، مونروف و پانوراما است. تفاوت سانروف‌ها و مونروف‌ها در رنگشان است. سانروف‌ها شفاف هستند ولی مونروف‌ها تیره هستند. پانوراماها به طور کامل بر روی کل سقف قرار می‌گیرند، برخلاف سانروف‌ها و مونروف‌ها که در بخش جلوی خودرو قرار می‌گیرند.

۲-کروز کنترل

این قابلیت به راننده اجازه می‌دهد تا سرعت را در یک عدد مشخص ثابت نگه دارد تا ضمن عبور نکردن از سرعت غیرمجاز و جریمه شدن، بتواند به پایش هم استراحتی بدهد.

۳- استارت بدون کلید یا KLS

 

 

در این آپشن با استفاده از کنترل از راه دور با برد ۲ تا ۲۵ متری می توانید در خودرو را باز کنید. وقتی راننده سوار خودرو می‌شود می‌تواند با استفاده از دکمه استارت خودروی خودش را روشن کند. البته در زمان استارت زدن، کنترل از راه دور باید در فاصله یک متری دکمه استارت قرار داشته باشد و از کنار آن خارج نشود .

۴- مکان‌یاب یا GPS

با فعال شدن این آپشن، ردیابی ماهواره‌ای با GPS انجام می گیرد و توسط یک نقشه گرافیکی بر روی مانیتور خودرو نمایش داده می‌شود تا راننده بتواند مسیریابی درستی را تا مقصد مورد نظرش داشته باشد.

۵- حافظه تنظیمات صندلی

کاربرد این آپشن زمانی مشخص می شود که چند نفر از اعضای خانواده از یک خودرو استفاده می‌کنند. این آپشن تنظیمات هر فرد را ذخیره می کند و راننده در زمان نیاز تنها با فشردن دکمه‌ی مورد نظر صندلی، فرمان و آینه‌ها را به حالت دلخواه خودش تنظیم کند.

۶- پارک‌کردن اتوماتیک یا Auto Park

 

 

پارک‌کردن دوبل برای خیلی رانندگان مشکل است. این آپشن به شما کمک می کند که با قراردادن خودرو به صورت موازی در کنار اتومبیل جلوی محل پارک، اختیار پارک را به اتومبیل بسپارید تا با استفاده از سنسورهای تعبیه شده و فرمول پارک تعریف شده، خودروی شما را به راحتی پارک کند.

۷- ضربه گیر کمک فنر TTC

ضربه‌ گیر کمک فنر TTC ساخت کشور کره بوده و در هنگام رانندگی مزایای زیادی را برای شما به همراه می‌آورد. این ضربه گیر از تکان‌ های شدید خودرو شما در جاده‌ های ناهموار و سرعت گیرها جلوگیری می‌کند. زمانی که شما از این ضربه‌ گیر بر روی خودرو خود استفاده می‌کنید کمک‌های خودرو در چاله ها و دست انداز‌ها کوبیده نمی‌شود و لرزش وارده به اتاق خودرو و سرنشینان به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. استفاده از این ضربه‌گیر باعث بهبود چشمگیری در کنترل و هندلینگ خودروی شما در پیچ‌های تند شده و ازانحراف خودروی شما در پیچها جلوگیری می‌کند.
ضربه‌گیر کمک فنر TTC می‌تواند باعث کاهش تصادفات شود چرا که مدت زمان توقف خودرو را در زمان استفاده از ترمز‌ها کاهش می‌دهد. در زمانی که شما از حداکثر ظرفیت خودرو خود استفاده می‌ کنید، این ضربه‌ گیر به حفظ ارتفاع خودرو شما کمک می‌کند. این ضربه‌ گیر به طور محسوسی باعث افزایش طول عمر کمک فنر‌های خودرو شما به میزان دو برابر می‌شود و علاوه بر این زمانی که شما از این ضربه‌ گیر استفاده کنید لاستیک‌های خودروی شما نیز 20% بیشتر عمر می‌کنند.

۸- نمایشگر شیشه جلو یا Head-up Display

 

 

این آپشن با نمایش اطلاعات ضروری خودرو بر روی شیشه جلو، باعث عدم نیاز راننده به توجه به صفحه‌ کیلومتر شمار می‌شود و در نتیجه تمام توجه راننده به جاده خواهد بود.

۹- کنترل پایداری الکترونیکی یا EPS

گاهی اوقات در سر پیچ‌ها به دلیل فرمان‌دهی کمتر یا بیشتر راننده، خودرو از مسیر خودش منحرف می‌شود. سامانه پایداری الکترونیکی، یک آپشن کاملا دیجیتال است که در پیچ‌های جاده با استفاده از ترمزهای پیاپی به صورت هوشمند از منحرف شدن خودرو به خارج از جاده جلوگیری می‌کند.

۱۰- دید در شب یا Night Vision

 

 

بعضی از افراد در زمان شب دیدشان کمتر می شود یا در زمان‌های خاصی جلوی خودشان را نمی بینند. آپشن دید در شب در ساعات شب که برخی از جاده‌ها تاریک است یا دید شما پایین است، به صورت مادون قرمز تصاویر سیاه سفیدی از جلو را به شما ارائه می‌دهد.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.