علت خوب کار نکردن بخاری ماشین در زمستان

یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

در فصل زمستان و زمانی که هوا به شدت سرد می‌شود یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که مالکان خودرو‌ها از ان شکایت می‌کنند این است که بخاری خودرویشان به خوبی کار نکرده و گرمای لازم را ندارد. بخاری اتومبیل ممکن است به دلایل مختلفی عملکرد مناسبی نداشته باشد. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم و دلایلی که باعث عدم عملکرد مناسب بخاری خودرو می‌شود را برای شما شرح دهیم.

شبکه گرمایی خودرو

 

 

در برخی موارد این احتمال وجود دارد که آب موتور خودرو کم بوده و در سطح پایینی باشد. در چنین حالتی شبکه گرمایی خودرو نیز قادر نیست که تبادل حرارتی مناسبی را داشته باشد. برای رفع این مشکل لازم است که به سیستم خنک کاری موتور آب اضافه شود. یکی دیگر از دلایل شایع خوب کار نکردن بخاری خودرو گرفتگی یا وجود ایراد در رادیاتور بخاری است. این مشکل نیز باعث خواهد شد بخاری نتواند گرما را از اب به هوا منتقل کند و تبادل گرمایی خوبی داشته باشد. گاهی می‌توان با تمیز کردن مجاری این اشکال را برطرف کرد و در برخی دیگر از موارد نیز باید رادیاتور بخاری تعویض گردد.  در برخی از موارد هم شلنگ آبی که وارد بخاری شده و به رادیاتور متصل می‌شود دارای گرفتگی است و به همین دلیل آب داغ موتور نمی‌تواند به راحتی وارد رادیاتور شود و گرما را به هوا منتقل کند. در چنین مواردی برای رفع مشکل باید گرفتگی بر طرف شود.

کارکرد بخاری

 

یکی دیگر از قسمت‌های که بر کارکرد بخاری تاثیر مستقیمی می‌گذارد ترموستات خودرو است. وظیفه ترموستات این است که مسیر آب موتور را تغییر دهد. گاهاً به اشتباه در فصل زمستان ترموستات خودرو برداشته می‌شود در چنین حالتی آب در تمامی موارد خنک می‌شود. این حالت تنها مناسب فصل گرما و تابستان است و در فصل زمستان تنها باعث خواهد شد که بخاری خودرو گرمای لازم را تولید نکند. اگر ترموستات خراب و همیشه در حالت باز باشد در چنین حالتی باز هم بخاری خودرو قادر نیست گرمای مورد نیاز را تامین کند در چنین حالتی باید اقدام به تعویض ترموستات گردد.

شایع‌ترین دلایل خوب کار نکردن بخاری

 

 

یکی دیگر از شایع‌ترین دلایل خوب کار نکردن بخاری خرابی فن یا دمنده بخاری است. در چنین حالتی رادیاتور به خوبی گرم می‌شود و آب داغ موتور نیز وارد سیستم می‌شود ولی در نهایت هوای محیط به درستی وارد نشده و با شبکه‌ی گرمایی برخورد نمی‌کند. در این موارد عیب از دمنده بخاری است. در چنین مواردی باید فن یا همان دمنده بخاری را باز کرده و عیب ان را برطرف کرد.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

کولر در یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ :   ارسال پاسخ
بسیار عالی بود . موفق باشید

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.