انتخاب کنید بنزین سوپر یا معمولی!!!!

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

شرکت‌های سازنده بنزین برای نشان دادن کارایی بنزین از عدد اکتان استفاده می‌کنند و این موضوع در بین عموم مردم جا افتاده است که عدد اکتان بالا‌تر نشان‌دهنده کارایی بیشتر بنزین است. برچسبگذاری بنزین با عدد اکتان 87 برای معرفی بنزین معمولی و برچسبگذاری بنزین با عدد اکتان 91 یا 93 برای معرفی بنزین سوپر به کار می‌رود. شرکت‌های سازنده به خوبی طرز فکر مردم را درباره رابطه عدد اکتان و کارایی بنزین دریافته‌اند و با برچسبگذاری بدین شیوه برای معرفی محصول خود این طرز فکر را تقویت می‌کنند. رانندگان به دنبال بنزینی هستند که با یک باک پر قدرت اسب بخار بیشتر و مسافت طی شده بیشتری را برای آن‌ها فراهم کند در این مقاله می‌خواهیم به شما کمک کنیم که راحت‌تر بتوانید از بین بنزین معمولی و سوپر یکی را برای خودروی خود انتخاب کنید.

بنزین سوپر

 


شرکت‌های سازنده دوست دارند افراد بیشتر از بنزین سوپر استفاده کنند چرا که قیمت این نوع از بنزین بالاتر است و صاحبان خودرو مجبورند در قبال کیفیت بالا‌تر پول بیشتری نیز پرداخت کنند. در طول زمان این طرز فکر را در بین عموم جا انداخته‌اند که عدد اکتان بیشتر یعنی انرژی و مسافت طی شده‌ی بیشتر برای خودرو چرا که این نوع از بنزین دارای انرژی بیشتری است. جالب است بدانید که این ادعا در مورد عدد اکتان صحیح نیست. عدد اکتان بالای بنزین‌های سوپر فقط این معنی را می‌دهد گه این سوخت قبل از اشتعال تا چه حد می‌تواند فشرده شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت عدد اکتان بالا به این معنی است که احتمال اشتعال این سوخت در شرایط تحت فشار کمتر می‌باشد.

عدد اکتان

 


حال این سوال پیش می‌آید اصولا چرا به دنبال تولید سوختی هستند که اشتعال ان در موتور سخت‌تر باشد. وقتی که بنزین از طرف انژکتور به داخل سیلندر اسپری شده و با اکسیزن ترکیب می‌شود مطلوب این است که سوخت به حالت گاز در انجا باقی مانده تا زمانی که شمع‌ها روشن شوند. بنزینی که خیلی سریع مشتعل شود  باعث ایجاد ضربه می‌شود که این عمل تا حدی خروجی و کارایی موتور را کاهش خواهد داد. در بسیاری از موتور‌ها به ندرت شاهد این نوع از ضربه هستیم و عدد اکتان بنزین‌های معمولی کافی است. به عبارت دیگر می‌توان گفت سود چندانی از مصرف بنزن سوپر در موتور‌های استاندارد و خوب نصیب شما نمی‌شود.

 

سوخت‌های معمولی


در پایان باید بگوییم که با استفاده از سوخت‌هایی با عدد اکتان بالا یا همان بنزین‌های سوپر در موتور خودرویی که برای استفاده از سوخت‌های معمولی طراحی شده است تغییر ملموسی در میزان قدرت یا کارایی موتور مشاهده نخواهد شد. با دانستن فلسفه عدد اکتان بنزین دیگر شما با توجه به نوع موتور خودروی خود به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که از چه نوع سوختی استفاده کنید.

 

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.