آیا کشنده بودن کمربند‌های ایمنی خودرو واقعیت دارد!!!!

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶

امروزه نقش بستن کمربند ایمنی خودرو در حفظ جان سرنشینان بر کسی پوشیده نیست. اما هنوز هم پیدا می‌شوند افرادی که ادعا می‌کنند بستند کمربند‌های ایمنی می‌تواند کشنده باشد. این افراد به حوادث مانند غرق شدن یا آتش گرفتن خودرو اشاره کرده و ادعای خود را مطرح می‌کنند. در این مطلب به این مورد می‌پردازیم که آیا واقعاً بستن کمربند ایمنی می‌تواند کشنده باشد یا خیر.

کمربند ایمنی خودرو

 


کمربند ایمنی خودرو در بسیاری از تصادفات می‌تواند جان سرنشینان را نجات دهد. زمانی که تصادف رخ می‌دهد کمربند ایمنی باعث خواهد شد تا سرنشینان از صندلی جدا نشده و با داشبور یا شیشه جلو برخورد شدیدی نداشته باشند. تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفته است که نتایج ان نشان می‌دهد که بیش از 50% از آمار تلفات در تصادفات به دلیل نبستن کمربند ایمنی خودرو است. بستن این وسیله نه تنها احتمال مرگ را در تصادفات کاهش می‌دهد بلکه باعث خواهد شد که سرنشینان در هنگام تصادف کمتر در معرض آسیب‌های جدی مانند شکستگی‌ها قرار بگیرند.

ایمنی خودرو

 


البته باید اذعان کرد که این واقعیت وجود دارد که در برخی از موارد مانند آتش‌سوزی خودرو یاغرق شدن آن ممکن است کمربند ایمنی باعث گیر افتادن سرنشینان شود. اما لازم است بدانید که کمتر از 1.5% از سوانح خودرویی مربوط به غرق شدن یا آتش‌سوزی است. با توجه به این آمار به راحتی می‌توان گفت که احتمال خیلی کمی وجود دارد که خودروی شما دچار آتش‌سوزی یا غرق شدگی بشود و کمربند ایمنی خودرو باعث شود شما در آن گیر بیافتید. به عبارت دیگر فواید بستن کمربند ایمنی چندین برابر ضرر‌های آن است و اگر منطقی باشیم نمی‌توان ادعای افرادی را که می‌گویند کمربند ایمنی خودرو کشنده است را قبول کنیم.

تصادفات جاده‌ای

 


همانطور که در آمار ارائه شده مشخص است احتمال خیلی کمی وجود دارد که یک خودرو دچار غرق شدگی یا آتش‌سوزی شود و این احتمال در مقابل احتمال تصادفات جاده به حدی کوچک است که می‌توان آن را به راحتی نادیده گرفت. برخی دیگر از افراد هم وجود دارند که ادعا می‌کنند فشار ناشی از کمربند ایمنی خودرو درهنگام تصادفات می‌تواند باعث بروز آسیب به قفسه سینه شود. واقعیت این است که احتمال کمی وجود دارد که در تصادفات شدید فشار ناشی از کمربند ایمنی باعث آسیب به قفسه سینه شما شود اما چیزی که واضح است کمربند ایمنی جان شما را نجات خواهد داد. و در هر صورتی یک آسیب کوچک درقفسه سینه بهتر از مرگ در تصادفات جاده‌ای است. به باور‌های غلط توجه نکنید و در هنگام رانندگی به کمربند ایمنی خورو به شکل یک فرشته نجات نگاه کنید.

 

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.