با چند دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو آشنا شوید

شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶

چراغ چک در خودرو‌ها در مجموعه پشت آمپر قرار دارد که به راننده در مورد خرابی یک قسمت از اتومبیل اطلاع‌رسانی می‌کند. این چراغ هشدار دهنده ممکن است به دلایل مختلفی روشن شود و البته یکی از کاربردی‌ترین چراغ‌های اتومبیل محسوب می‌شود. این چراغ مربوط به اشکالات و مشکلاتی است که در اطراف قسمت موتور خودرو به وجود می‌آیند و راننده را از بروز این اشکالات مطلع می‌کند. همانطور که گفتیم این چراغ ممکن است به دلایل مختلفی روشن شود. در این مطلب به چند دلیل و علت پرداخته‌ایم که ممکن است باعث روشن شدن چراغ چک اتومبیل شما شوند.

خرابی در قسمت شمع خودرو

 

خرابی در یک شمع و وجود اشکال در کارکرد آن باعث خواهد شد چراغ چک اتومبیل شما روشن شود. در خودرو‌هایی که دارای تکنولوژی پایین‌تر نیز هستند و دارای سیستم تزریق انژکتور میباشند، وجود مشکل در قسمت شمع خودرو باعث خواهد شد که چراغ چک اتومبیل روشن شود. هزینه‌ای که برای رفع این مشکل توسط مالک خودرو باید پرداخت شود با توجه به نوع اتومبیل متفاوت است. در هر صورت یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک اتومبیل شما می‌تواند وجود اشکال و ایراد در قسمت شمع خودرو باشد.


وجود اشکال در سنسور اکسیژن

 

یکی دیگر از دلایل رایج روشن شدن چراغ چک خودرو وجود مشکل و خرابی در قسمت سنسور اکسیژن است. این سنسور به دلایل مختلفی مانند شکستن، اشکال در سیستم برق پیشرانه، روغن سوزی موتور از کار افتاده و اخطار می‌دهد. سنسور اکسیژن روی منیفولد خروجی دود نصب شده و وظیفه آن چک کردن میزان اکسیژن منیفولد خروج دود است. خرابی سنسور اکسیژن اثر مستقیمی بر روی افزایش مصرف سوخت یک خودرو دارد.


خرابی در قسمت وایر‌ها

 

وجود اشکال و خرابی در قسمت وایر‌ها نیز یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند باعث روشن شدن چراغ چک اتومبیل شود. اگر در قسمت وایر‌ها خرابی وجود داشته باشد این موضوع باعث خواهد شد که همواره جریان برقی ناکافی به شمع‌ها برسد. خرابی وایر‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات دیگری در خودرو نیز بشود. اگر‌ وایر‌های یک خودرو خراب باشند این موضوع می‌تواند باعث خرابی کوئل‌ها و باتری بشود. همچنین در صورتی که وایر‌های یک خودرو دارای نشتی جریان برق باشند این موضوع بر روی سایر قسمت‌های خودرو نیز می‌تواند اثرات منفی را بر جای بگذارد.


مشکل در قسمت کوئل خودرو

 


وجود مشکل و خرابی در قسمت کوئل خودرو و مشکل در جرقه زنی نیز یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند باعث روشن شدن چراغ چک یک خودرو شود. وجود ایراد در این قسمت و کارکرد نا مناسب آن سبب ارسال جریان کم برق برای جرقه‌زنی به سر شمع‌ها می‌شود. این مشکل باعث خواهد شد سیلندر‌ها از کار بیافتند و همچنین امر سوخت و ساز در یک خودرو را دچار اشکال خواهد کرد. در خودرو‌های که از پیشرانه‌های به روز تر استفاده می‌کنند برای هر سیلندر یک کوئل در نظر گرفته شده است. این در حالی است که در خودرو‌های قدیمی برای هر موتور یک کوئل قرار داده شده است.

مشکل در سنسور خلا

 


سنسوری به نام سنسور خلا در خودرو‌های انژکتوری وجود دارد که وظیفه آن تشخیص میزان مکش هوا توسط پیستون‌ها است. به عبارتی می‌توان گفت که این سنسور بر عکس سنسور جریان هوا عمل می‌کند. این سنسور اطلاعاتی را به ECU می‌دهد تا این اطلاعات در میزان پاشش انژکتور مورد استفاده قرار بگیرد. وجود اشکال در سنسور خلا و یا شیلنگ آن نیز میتواند دلیلی برای روشن شدن چراغ چک یک خودرو باشد

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.