اقداماتی که در هنگام جوش آوردن خودرو باید انجام دهید

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶

در فصل تابستان و با بالا رفتن دمای هوا فشار زیادی بر روی موتور خودرو وارد می‌شود و همین دمای بالای هوا ممکن است باعث جوش آوردن موتور خودرو شود. به احتمال زیاد این صحنه برای شما آشنا است که در اتوبان‌ها یا خیابان‌ها در حال عبور با خودروی خود هستید و با رانندگانی مواجه می‌شوید که در کنار خیابان نگه داشته‌اند و در کنار خودروی خود ایستاده و کاپوت را بالا زده‌اند و با نگرانی و عصبانیت به موتور خودروی خود نگاه می‌کنند. لازم است بدانید که این اتفاق ممکن است برای شما هم پیش بیاید و در چنین شرایطی نگرانی و استرس هیچ کمکی به شما نمی‌کند بلکه شما باید اقدامات درست و لازم در این شرایط را بدانید. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم.


مراقب باشید دچار این اشتباهات نشوید

 


در این شرایط یکی از اشتباهات رایجی که افراد مرتکب آن می‌شوند این است که بر روی موتور آب میریزند اما این کار می‌تواند باعث شود که به موتور خودروی شما اسیب‌های جدی وارد شود. حتی ممکن است موتور خودروی شما دچار ترک خوردن شود. همچنین شما نباید موتور ماشین را خاموش کنید چرا که این کار باعث حرکت نکردن آب داخل رادیاتور می‌شود. در واقع با خاموش کردن موتور شما موتور خودروی خود را محبور کرده‌اید که بدون کمک رادیاتور و پروانه خنک شود.


بخاری خودرو را روشن کند

 


شاید این توصیه کمی عجیب به نظر بیاید اما واقعیت این است که روشن کردن بخاری خودرو نه تنها باعث گرم شدن موتور نمی‌شود بلکه گرمای به وجود آمده توسط پروانه را به داخل کابین منتقل می‌کند. شما با روشن  کردن بخاری به خودروی خود این فرصت را می‌دهید که با استفاده از چرخش پروانه‌ها و افزایش جریان هوا سریع‌تر خنک شود. البته این نکته را فراموش نکنید که کمپرسور‌های کولر خودرو توان خود را برای کار کردن از موتور می‌گیرند و به همین دلیل است که با زدن کولر کمی از شتاب و قدرت موتور کاسته می‌شود. اما روشن کردن بخاری بار اضافه به موتور خودروی شما وارد نمی‌کند بلکه به ان کمک می‌کند که بتواند سریع‌تر خنک شود.


یک اولویت مهم باز کردن درب موتور خودرو

 

 


در همین مطلب به شما گفتیم که نباید خودرو را خاموش کنید اما بعد از توقف خودرو یک اولویت مهم در این شرایط این است که درب موتور خودرو را باز کنید. این کار ساده می‌تواند بسیار موثر باشد البته مراقب باشید، در هنگام بالا زدن کاپوت بی دقتی می‌تواند باعث سوختن صورت یا دستان شما شود چرا که زمانی که خودرو به مرحله جوش آوردن می‌رسد حجم زیادی از بخار آب و گرما در زیر درب موتور تجمع می‌کند. پس در هنگام باز کردن درب موتور جانب احتیاط را فراموش نکنید. زمانی که شما درب موتور را باز می‌کنید به هوای بیشتری اجازه می‌دهید تا در مجاورت موتور قرار بگیرد و همین کار به خنک شدن موتور کمک می‌کند. ممکن است این کار کمی زمان ببرد اما مطمئن باشید موثر خواهد بود.


ریختن آب بر روی رادیاتور راهی سریع و موثر

 


باز هم در همین مطلب به شما تاکید کردیم که ریختن آب بر روی موتور اشتباه است و می‌تواند باعث ایجاد صدمات شدیدی به موتور خودروی شما شود. حال به شما می‌گوییم که در این شرایط ریختن یک بطری آب بر روی رادیاتور بسیار کمک کننده است البته این کار را نباید با ریختن آب بر روی موتور اشتباه بگیرید. ریختن آب بر روی رادیاتور باعث خواهد شد که موتور خودروی شما سریع‌تر خنک شود.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.