نکات مهمی که در مورد استفاده از ضد یخ باید بدانید

سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶

برودت و سرما در فصل زمستان

 

برودت و سرما در فصل زمستان امری عادی است اما همین موضوع می‌تواند به وسایل نقلیه آسیب برساند. با آغاز فصل سرما وسایل نقلیه به ضد یخ احتیاج پیدا می‌کنند. ضد یخ از بروز خسارت برای وسایل نقلیه در فصول سرد جلوگیری می‌کند در نتیجه استفاده از ان لازم و ضروری است و البته همه رانندگان این موضوع را می‌دانند. اما در این مطلب می‌خواهیم نکاتی را در مورد استفاده از ضد یخ به شما بگوییم که می‌تواند به حفاظت بهتر ازخودروی شما در فصل زمستان کمک کند
با نزدیک شدن به فصل سرما باید آب رادیات و مخزن شیشه شور مورد بازدید و بررسی قرار بگیرد و در صورت عدم وجود ضد یخ در آن، آب موجود تخلیه شود. به این منظور که از کارکرد مناسب ضد یخ خودروی خود مطمئن شوید، می‌توانید مقداری از آب رادیات خودروی خود را در یخچال قرار دهید در صورت یخ نزدن این آب، ضد یخ مورد استفاده شما خاصیت ضد یخی را دارد. اگر خودروی شما در وضعیتی است که آب کم می‌کند و شما مجبور هستید به رادیات آب اضافه کنید به این نکته توجه داشته باشید که در اثر اضافه کردن آب از خاصیت ضد یخ استفاده شده در خودروی شما کاسته خواهد شد.

ضد یخ

 

در فصل زمستان و زمانی که خودروی شما برای مدتی در معرض سرما و یخبندان قرار گرفته است لازم است که قبل از استارت زدن آب رادیات خودروی خود را بازدید کنید و در صورتی که دچار دچار یخ زدگی شده است باید از استارت زدن خودداری کرده و بر روی رادیات، ترموستات و شیلنگ رابط بین موتور و رادیات آب گرم بریزید البته در صورت امکان می‌توانید خودرو را رو به آفتاب قرار داده تا اینکه یخ زدگی بر طرف بشود. جهت جلوگی از یخ زدگی مخزن آب پاش هم می‌توانید از الکل و یا ضد یخ استفاده کنید. مراقب باشید چرا که اگر آب درون مخزن آب پاش یخ زده باشد و شما از آن استفاده کنید این کار موجب سوختن موتور آب پاش خواهد شد. همچنین نکته مهم دیگری که حتما باید به ان دقت کنید این است که اگر در صورت نقص فنی خودروی شما برای مدتی متوقف شده است و اب رادیات خودرو فاقد ضد یخ است حتما باید ان را تخلیه کنید.
علاوه بر نکاتی که در مورد استفاده از ضد یخ گفته شد در ادامه نکات دیگری ارائه می‌شود که به کار گیری آن‌ها میتواند به سلامت خودروی شما در فصول سرد کمک کند. اگر این امکان برای شما وجود دارد در فصول سرد خودروی خود را در مکانی مسقف پارک نمایید و در غیر این صورت بر روی خودرو حتما پتو یا چادر بکشید. زمانی که می‌خواهید پارک کنید از کشیدن ترمز دستی اجتناب نمایید چرا که این کار باعث چسبیدن لنت به کاسه می‌شود. زمانی که می‌خواهید استارت بزنید بهتر است ابتدا پدال کلاچ گرفته شود و سپس اقدام به استارت زدن شود.
ممکن است در فصل زمستان شیشه خودروی شما دچار یخ زدگی بشود در این صورت از ریختن آب جوش بر روی شیشه خودرو خودداری کنید. زمانی که می‌خواهید از برف پاک کن استفاده کنید قبل از هر کاری تیغه برف پاک کن را از شیشه جدا کرده و یخ‌های موجود بر روی تیغه و شیشه خودرو را پاک کنید. همچنین ممکن است در فصل زمستان بر اثر هواگرفتگی به شیشه خودرو شما آسیب وارد شود. برای جلوگیری از این حالت به یاد داشته باشید زمانی که می‌خواهید خودرو را پارک کنید مقدار کمی از شیشه خودرو را پایین بزنید.

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.