نکات مهم در زمان بنزین زدن که باید بدانید

یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶

قیمت بالای بنزین

 

 

با توجه به قیمت بالای بنزین دانستن نکاتی که از هدر رفتن بنزین در باک خودروی شمل جلوگیری می‌کنند بسیار با اهمیت می‌باشند. در این مطلب به بیان نکاتی میپردازیم که برای کاهش هدر رفتن بنزین در باک خودرویتان لازم است به انها توجه کنید. شاید در نگاه اول مقدار بنزینی که با استفاده از این نکات صرفه جویی می‌شود زیاد به نظر نرسد اما واقعیت این است که اگر در تعداد دفعات زیادی که بنزین می‌زنید به این نکات توجه کنید از هدر رفتن مقدار قابل توجهی از بنزین در باک خودرویتان جلوگیری خواهید کرد.
در ابتدا زمانی که مشغول بنزین زدن هستید به یاد داشته باشید که نباید دستگیره را تا آخر فشار دهید. اگر به دستگیره توجه کنید خواهید دید که دارای سه درجه کند، متوسط و آهسته می‌باشد. اگر می‌خواهید میزان تبخیر در زمان پمپ شدن بنزین را به حداقل برسانید از حالت کند استفاده نمایید. اگر دستگیره را تا اخر فشار دهید و سریع بنزین بزنید . بنزینی که توسط شمارشگر محاسبه می‌گردد در باک خودروی شما تبخیر خواهد شد و این بخار مکیده شده وارد مخزن زیرزمینی می‌شود. به عبارت دیگر شما به میزانی که دستگاه نشان می‌دهد بنزین نزده اید.

بهترین زمان از روز برای بنزین زدن


نکته دیگری که شما در مورد بنزین زدن لازم است که بدانید این است که بهترین زمان از روز برای بنزین زدن صبح‌های زود می‌باشد. چرا که در این زمان حرارت زمین هنوز در پایین ترین حد قرار دارد و اگر دقت کنید مخزن سوخت در تمام پمپ بنزین‌ها در قسمت زیرزمین قرار داده شده است. زمانی که زمین سردتر است بنزین غلیظ‌تر و متراکم‌تر خواهد بود. گرمای زمین باعث انبساط بنزین می‌شود در نتیجه ساعتی از روز را برای بنزین زدن انتخاب نمایید که دمای زمین به پایین‌ترین حد خود رسیده است. گرمای زمین و انبساط بنزین ناشی از آن باعث خواهد شد که یک لیتر بنزینی که شما می‌زنید واقعاً یک لیتر نباشد. به طور خلاصه باید به شما بگویم که هرچه حرارت زمین و مخزن بنزین بیشتر باشد در واقع بخارات بیشتری به جای بنزین به شما فروخته خواهد شد و این بخارات هم در نهایت به وسیله مکنده‌ها از باک بنزین مکیده شده و به مخزن بنزین جایگاه‌های سوخت بر می‌گردد. از آنجایی که جایگاه‌های سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ‌هایشان نیستند این موضع به ضرر شما و به نفع جایگاهداران تمام خواهد شد.

کمترین میزان آلودگی و آشغال

 

همچنین اگر می‌خواهید بنزینی که می‌زنید دارای کمترین میزان آلودگی و آشغال باشد به این نکته نیز توجه داشته باشید. اگر در جایگاه سوخت بودید و دیدید که تانکر بنزین در حال تخلیه بنزین به مخزن است بهتر است در ان زمان از بنزین زدن خود داری کنید چرا که تخلیه بنزین موجب می‌شود بنزین داخل مخزن هم به هم بخورد و آشغال‌ها و آلودگی‌هایی که معمولاً ته نشین می‌شوند، بالا بیایند. اگر شما در این زمان اقدام به بنزین زدن کنید مقداری از این آلودگی‌ها و آشغال‌ها نصیب خودروی شما هم خواهد شد. همچنین بهتر است زمانی که باک خودروی شما نصفه است اقدام به بنزین زدن کنید چرا که هرچه بنزین بیشتری داخل باک خودروی شما وجود داشته باشد هوای کمتری فضای خالی ان را اشغال کرده است. در پایان باید به شما بگویم با توجه به قیمت بنزین رعایت همین نکات ساده در دراز مدت باعث خواهد شد تا حد قابل توجهی از هدر رفتن بنزین در باک خودروی شما جلوگیری شود.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.