چطور در شرایط بد آب و هوایی ایمن برانیم

پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶

با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان احتمال زیادی وجود دارد که رانندگان مجبور به رانندگی در شرایط سخت آب و هوایی شوند. رعایت برخی از نکات در شرایط بارندگی، یخبندان و سرما کمک می‌کند که رانندگان دچار سوانح و حوادث ناگوار نشوند و رانندگی ایمنی را تجربه کنند. در این مطلب به این نکات پرداخته ایم.

سرعت‌هایی پیشنهادی در جاده‌ها

 

اولین نکته ای که باید به ان توجه کنید این است که سرعت‌هایی پیشنهادی در جاده‌ها مختص به شرایط ایده آل است و در شرایط بد آب و هوایی بهترین کار این است که با سرعت کم حرکت کنید. همین نکته می‌تواند از بروز بسیاری از حوادث ناگوار پیشگیری کند. بسیاری از تصادفات در شرایط بد آب هوایی به دلیل وجود سرعت زیاد و البته نبود دید کافی رخ می‌دهد. همواره به یاد داشته باشید که در هنگام رانندگی در این شرایط کمربند خود را بسته نگه دارید و البته به سرنشینان هم توصیه کنید که کمربند ایمنی خود را ببندند. به این نکته نیز توجه کنید که تشخیص یخ‌های سیاه بر روی جاده مشکل میباشد چرا که ممکن است شما به اشتباه فکر کنید که آن‌ها بخشی از آسفالته براق و تازه هستند.

فاصله خودرو

 


اگر مجبور نیستید از رانندگی در شرایط بد آب و هوایی خودداری کنید و سفر خود را به زمانی مناسب‌تر موکول نمایید. همیشه به فاصله خودروی خود با خودروی جلویی توجه کرده و به یاد داشته باشید که زمان توقف در جاده های یخ زده دو برابر جاده‌های خشک است. پس همواره فاصله خود را با خودروی جلویی به میزانی نگه دارید که در صورت ترمز گرفتن خودروی شما فاصله کافی را برای توقف در اختیار داشته باشد. تعداد زیادی از تصادفات در شرایط آب و هوایی نا مساعد در نزدیکی تقاطعات رخ می‌دهد پس همیشه قبل از رسیدن به تقاطعات سرعت خودروی خود را کم کنید.

گاز دادن یا ترمز گرفتن

 

در هنگام حرکت از تغییر مسیر سریع در هنگام گاز دادن یا ترمز گرفتن اجتناب کنید چرا که این کار باعث لغزیدن خودروی شما خواهد شد. بهترین گزینه این است که خودرو را با حرکات آرام و با تمرکز هدایت کنید. سعی کنید از سمت راست حرکت کرده و در هنگام سبقت نیز به علائم به خوبی توجه کنید و همچنین قبل از رسیدن به پل‌ها نیز باید به علائم دقت زیادی را معطوف کنید چرا که پل‌های فلزی و بتنی زودتر از سطح جاده دچار یخ زدگی می‌شوند دلیل این امر هم این است که پل‌ها در معرض هوای سردتری قرار می‌گیرند.

نحوه بستن زنجیر چرخ

 

یکی از تجهیزات بسیار مهم و ضروری برای حرکت در جاده های یخ زده و برفی زنجیر چرخ است که باید همیشه به همراه داشته باشید و از سالم بودن ان اطمینان پیدا کنید. لازم است که شما از قبل چندین بار نحوه بستن زنجیر چرخ را تمرین کنید تا در زمان لازم بتوانید در کمترین زمان و به بهترین شکل این کار را انجام دهید. بستن زنجیر چرخ نباید موجب شود که شما با خیال راحت و بدون احتیاط رانندگی کنید فراموش نکنید که با وجود زنجیر چرخ هم ممکن است خودروی شما در جاده های یخ زده لیز بخورد. احتیاط و دقت مهمترین چیزی است که میتواند از بروز حوادث ناخوشایند برای خودروی شما جلوگیری کند. اگر در جاده های برقی و بارانی ترمر بریدید خیلی آرام از ترمز دستی استفاده کنید چرا که با توجه به لغزنده بودن سطح جاده اگر به سرعت ترمز دستی را بکشید ممکن است ترمز دستی خودروی شما هم بریده شود و یا اینکه چرخ‌های خوروی شما قفل شود.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.