از خودروی خود در فصل زمستان مراقبت کنید

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶

مراقبت از خودرو

اگر شما هم جزء افرادی هستید که فکر می‌کنید که برای مراقبت از خودرو تنها ریختن ضد یخ داخل رادیاتور کافی است باید به شما بگویم که در اشتباه هستید. در صورت عدم مراقب صحیح از خودرو در فصل زمستان شما ممکن است با هزینه‌های سنگین و ناخوشایندی مواجه شوید. شما میتوانید با صرف هزینه‌های کم  برای مراقبت از خودرو از مواجه شدن با هزینه‌های سنگین در آینده جلوگیری کنید. در این مطلب به ارائه نکاتی پرداختیم که با توجه به آنها میتوانید به خوبی از خودروی خود در فصل زمستان مراقبت کنید.

هزینه تعمیرات خودرو


قبل از پرداختن به این نکات باید به شما بگویم متاسفانه تعدادی از تمیرگاه‌ها به دنبال این است هستند که از مشتریان خود پول‌های غیر منصفانه‌ای را به عنوان هزینه تعمیرات خودرو اخذ کنند. پس اگر می‌خواهید در این دام نیافتید بهتر است قبل اینکه خودروی شما نیاز به تعمیرات پیدا کند به چندین تعمیرگاه سر بزنید و از قیمت واقعی انواع خدمات تعمیرگاه‌ها مطلع شوید. به عنوان مثال در فصل زمستان به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها بسیاری از ماشین‌ها به صافکاری احتیاج پیدا خواهند کرد و قیمت خدمات صافکاری  بین تعمیرگاه‌ها اختلاف زیادی دارد. پس بهتر است قبل از بروز مشکل از قیمت‌ها به خوبی مطلع شوید تا فریب نخورید.


آغاز فصل سرما و تعویض لاستیک


اگر برای مدت زیادی از یک لاستیک برای خودروی خود استفاده کرده اید بهتر از با آغاز فصل سرما لاستیک‌های خودروی خود را تعویض کنید. چرا که استفاده از لاستیک‌های سالم و نو در این فصل میتواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند. این کار علاوه بر بالا بردن امنیت جانی شما باعث خواهد شد با هزینه های سنگین ناشی از تصادفات در فصل سرما مواجه نشوید. فراموش نکنید که بسیاری از تصادفات در فصل سرما به دلیل لغزندگی جاده اتفاق می‌افتد و استفاده از لاستیک‌های سالم میتواند نقش به سزایی در کاهش این تصادفات داشته باشد. بهترین کار این است که در فصل زمستان از لاستیک‌های یخ شکن استفاده کنید. این کار باعث افزایش چشمگیر تعادل خودروی شما در جاده های لغزنده می‌شود.


مراقب شن و نمک‌ها پاشیده شده باشید


یکی از اشتباهات رایج در فصل سرماا این است که صاحبان خودرو‌ها به دلیل بارش برف و باران در این فصل شستن خودرو را امری بیهوده می‌دانند. همانطور که می‌دانید برای کاهش لغزندگی جاده‌های یخ زده از مخلوط شن و نمک استفاده می‌شود. این مواد می‌توانند به کف و بدنه خودرو شما بچسبند و باعث پوسیدگی آن شوند شما با ستن خودروی خود در فصل سرما می‌ن.تمید از بروز این مشکل جلوگیرید کنید. البته روزهایی را برای شستن خودرو خود انتخاب کنید با این کار از یخ زدن قفل‌ها و دستگیره خودرو جلوگیری خواهید کرد.


مراقب باتری و تیغه‌های برف پاک کن باشید


اگر میخواهید زمانی مناسب برای تعویض تیغه‌های برف پاک کن خودروی خود انتخاب کنید ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که این کار را در فصل سرما انجام دهید چرا که سرما و یخ بیشترین آسیب را به تیغه‌های برف پاک کن خودروی شما می‌زند. معمولا زمان مناسب برای تعویض تیغه‌های برف پاک کن هر 6 ماه یک بار است. به این موضوع دقت کنید که هر نوع خش و ردی که بر روی شیشه اتومبیل شما باقی می‌ماند نشان دهنده این است که لازم است که تیغه برف پاک کن خودروی خود را تعویض کنید.
یکی دیگر از مهم‌ترین قطعاتی که باید در فصل زمستان به آن توجه کنید باتری خودرو است. زمانی که دما به صفر درجه و یا پایین‌تر می‌رسد چیزی در حدود 60% از قدرت باتری خودروی شما کاسته خواهد شد. اگر در جایی زندگی می‌کنید که خودروی شما در دماهای زیر صفر درجه قرار می‌گیرد باید به طور مرتب ولتاژ باتری خودروی خود را کنترل کنید و اگر مشاهده کردید که ولتاژ باتری کاهش یافته است باید آن را حتماً شارژ کنید.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.