نکاتی که در هوای بارانی و جاده های خیس باید رعایت نمائید

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷

با فرا رسیدن فصل پاییز رانندگان مجبور به رانندگی در جاده های خیس و بارانی می‌شوند. رانندگی در هوای بارانی میتواند سرگرم کننده و جذاب باشد البته جاده‌های خیس و بارانی بسیار چالش برانگیز هم هستند. در این شرایط دید رانندگان و عابران کم شده و جاده‌های لغزنده و کاهش کنترل خودروها می‌تواند باعث بروز حوادث نا خوشایندی بشود. در این نگارش به نکاتی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی ریسک رانندگی در جاده های خیس و بارانی را کاهش بدهید.


خودروی شما باید اماده شرایط بارانی باشد


هوای بارانی و جاده‌های خیس بیشترین تاثیر را بر روی عملکرد تایر خودر‌وها می‌گذارد. حفظ اصطحکاک و کشش کافی بین خودرو و جاده وظیفه تایرها است و در زمان خیس بودن جاده وظیفه تایر‌ها سخت تر می‌شود. بسیاری از تایر‌ها با گذشت زمان طولانی از تاریخ تولیدشان خشک‌تر شده و چسبندگی آنها خصوصا در جاده های لغزنده کاهش پیدا می‌کند. لازم است که رانندگان به تاریخ تولید تایر‌ها توجه کنند.اکثر تایر‌هایی که رانندگان در کشور ما استفاده می‌کنند تایر‌های تابسانی است. برای رانندگی در جاده های خیس و لغزنده شما باید از تایر‌های 4 فصل استفاده کنید. به طور معمول عاج لاستیک‌ها بعد از مدتی استفاده کوتاه می شود. اگر عاج لاستیک شما بیش از اندازه کم شده باشد در هنگام حرکت،آب روی جاده به راحتی کنار نمی‌رود و این موضوع باعث کاهش چسبندگی بین لاستیک و سطح زمین خواهد شد.


به سیستم برف پاک کن خودرو توجه کنید


بخش زیادی از مشکلات رانندگی در هوای بارانی مربوط به کاهش دید رانندگان است. وظیفه اصلی سیستم برف پاک کن خودرو تامین دید مورد نیاز برای راننده است. قبل از اینکه در یک جاده بارانی شروع به رانندگی کنید از سلامت تمام قسمت‌های سیستم برف پاک کن خودروی خود مطمئن بشوید. تیغه ها را مرتباً بررسی کرده و در صورت لزوم آن‌ها را تعویض کنید. علاوه بر برف پاک کن چراغ‌های خودرو هم نقش مهمی در تامین دید راننده ایفا می نماید، بنابراین قبل از آغاز رانندگی در هوای بارانی حتما از سلامت سیستم چراغ‌های خودرو و نور مناسب آن اطمینان پیدا کنید.


از سلامت سیستم ترمز مطمئن شوید


ترمز‌ها در جاده‌های خیس چسببندگی کمتری را می‌توانند بین لاستیک و جاده به وجود بیاورند. علاوه بر این احتمال دارد که با خیس شدن دیسک و لنت‌های ترمز قفل شدن چرخ‌ها و کاهش قدرت ترمز گیری برای خوروی شما اتفاق بیافتد. سیستم ترمز خودروی شما باید عملکر ایده عالی داشته باشد تا در هوای بارانی دچار مشکل نشوید. از لنت‌های استاندارد و با کیفیت استفاده کنید و در موعد مقرر روغن ترمز خودروی خود را چک نموده و تعویض کنید.


فاصله مناسب با دیگر خوروها را رعایت کنید


همانطور که گفتیم با خیس شدن جاده ها قدرت ترمزگیری خودروی شما نسبت به روز‌های عادی کاهش محسوسی پیدا خواهد کرد. لازم است که رانندگان فاصله طولی را با خوروی جلویی رعایت کنند تا فرصت کافی را برای ترمزگیری و عکس العمل مناسب داشته باشند. چسبندگی بین لاستیک خودرو و جاده در چنین شرایطی اصلا قابل پیشبینی نیست پس همواره طوری رانندگی کنید که مجبور به تغییر مسیر تند و تیز و ناگهانی نشوید.


فرمان خودرو را با دو دست نگه دارید


آبگرفتگی‌های کوچک و بزرگی در زمان بارندگی در مسیر بزرگراه‌ها به وجود می آیند. این محلها از بزرگترین خطراتی می‌باشند که در کمین شما و خودرویتان هستند. زمانی که با سرعت از یکی از آن‌ها رد می‌شوید به طور ناگهانی نیروی بازدارنده را در مقابل خودروی خود حس می‌کنید و این احتمال هم وجود دارد که به یکباره فرمان خودرو به یک طرف کشیده شده و کنترل آن از دست شما خارج شود. پس لازم است که در زمان رانندگی در هوای بارانی فرمان خودرو را با دو دست گرفته و آن را کنترل کنید.


استفاده از ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی


ضربه گیر کمک فنر ttc باعث بهبود و افزایش عملکرد سیستم ترمزگیری و افزایش کنترل خودرو در هنگام عبور از پیچ‌ها و نا همواری‌ها می‌شود. استفاده از این قطعه باعث خواهد شد که شما رانندگی ایمن‌تر و راحت‌تری را در شرایط بارندگی جاده ها تجربه کنید. با استفاده از این قطعه لاستیک‌های خودروی شما وضعیت بهتری در جاده های خیس خواهند داشت و همچنین هندلینگ و کنترل ماشین افزایش یافته و همه این موارد باعث بهبود وضعیت رانندگی در هوای بارانی خواهد شد.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.