راه هایی برای جلوگیری از خستگی در حین رانندگی

سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷

امروزه تعداد زیادی از افراد ساعاتی را در طول شبانه روز به رانندگی می‌پردازند. رانندگی کردن مخصوصاً در مسافت‌های بالا باعث ایجاد خستگی و کوفتگی در بدن و حتی ایجاد درد‌های عضلانی و فشار به ستون فقرات بدن خواهد شد. در این مطلب به نکاتی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کنید.


وضعیت صحیح صندلی خودرو


بخش زیادی از خستگی و کوفتگی بدن به هنگام رانندگی به دلیل وضعیت نادرست قرار گرفتن صندلی ها است. ابتدا باید از سالم بودن و درجه راحتی صندلیتان مطمئن شوید. صندلی خودرو را نباید زیاد عقب بکشید چرا که در این حالت سطح زانو ها پایین تر از سطح ران قرار می‌گیرد و گودی کمر افزایش پیدا می‌کند. در هنگام رانندگی باید صندلی را حداقل به میزانی که زانو ها بالاتر از سطح ران قرار بگیرند جلو بکشید. در این حالت فشار بر روی مهره های ستون فقرات شما کمتر خواهد شد.


تغییر وضعیت بدهید


برای کاهش خستگی و گرفتگی بدن هر چند وقت یک بار فرمان خودرو را شل تر بگیرید و هر 10-15 دقیقه یک بار هم تغییر جزئی در وضعیت بدنتان بدهید. هر از چند گاهی حالت کششی به عضلات پشت، شانه و حتی پاهای خود بدهید. رانندگی طولانی مدت باعث خستگی شما خواهد شد . بهتر است هر دو ساعت یه بار 10 دقیقه به خودتان و خودرویتان استراحت بدهید و از خودرو پیاده شده و در اطراف آن قدم بزنید کمی نرمش کنید و حرکات کششی را انجام دهید.


وضعیت صحیح قرار گیری پاها


در هنگام رانندگی پاهای شما بایستی در حالتی قرار بگیرند که کمترین فشار در ناحیه ران ایجاد شود و همچنین کشیدگی در عضلات پشت ساق ایجاد نشود. پاها باید تا حد امکان در وضعیت 90 درجه باشند به صورتی که به راحتی به پدال‌ها برسند و نیازی به جمع کردن و کشیده شدن بیش از حد عضلات نباشد.


در هنگام نشستن به این نکات توجه کنید


در هنگام نشستن به این نکته توجه کنید که اشیائی مانند کیف پول در جیب عقب شلوارتان نباشد چرا که این موضوع باعث خواهد شد به یک طرف لگن فشار بیشتری وارد شود. لبه‌های صندلی خودرو بلند تر هستند توجه کنید که دقیقاً در قسمت میانی قرار بگیرید. هنگام نشستن سعی کنید به شکل مستقیم قرار بگیرید و وزن خود را به صورت غیر قرینه به لگن‌ها وارد نکنید.


لرزش و تکان‌های خودرو


مهمترین دلیل خستگی و کوفتگی در هنگام رانندگی تکان‌ها و ضربه‌های خودرو است که به سرنشینان هم منتقل می‌شود. بخشی از این تکان‌ها به دلیل وجود ناهمواری در جاده‌ها و بخش دیگری هم ممکن است به دلیل اشکالات خودرو باشد. وجود مشکل در قسمت های مختلف مانند موتور خودرو، اکسل خودرو،ترمز خودرو، لق بودن چرخ‌ها و لاستیک‌های خودرو از جمله مواردی هستند که می‌توانند باعث به وجود آمدن لرزش و تکان در خودرو شوند. با چک کردن این قسمت می‌توانید بخشی از تکان‌ها و لرزش خودرو را در هنگام رانندگی کم کنید. کاهش این تکان‌ها باعث خواهد شد که در زمان رانندگی فشار کمتری به بدن شما وارد شده و کمتر خسته بشوید.


استفاده از ضربه‌گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی  

بخش زیادی از تکان‌های یک خودرو مربوط به نا همواری‌های خیابان‌ها و جاده‌ها است. همانطور که گفتیم اگر شما بتوانید این تکان‌ها و ضربات را کاهش دهید تا حد زیادی از شر خستگی و کوفتگی بدن در هنگام رانندگی خلاص خواهید شد. ضربه گیر کمک فنر ttc با جلوگیری از کوبش کمک‌ها و کاهش چشمگیر لرزش اتاق خودرو و کاهش قابل توجه تکان‌های خودرو و همچنین محافظت از کمک ها در هنگام عبور از نا همواری‌ها می‌تواند احساس راحتی را در هنگام رانندگی برای شما به ارمغان بیاورد.

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

علی در دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ :   ارسال پاسخ
مقاله ای مفید و کاربردی است
متشکرم

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.