رانندگان ماشین‌های اتومات این 7 کار را انجام ندهند

چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷

گیر بکس اتومات را هم رانندگان حرفه‌ای دوست دارن و هم رانندگانی که مهارت رانندگی کمتری دارند. اختراع گیر بکس اتومات را می‌توان یکی از بزرگترین تحولات صنعت خودرو دانست. گیر بکس اتومات می‌تواند یک رانندگی لذت بخش و راحت را به شما هدیه کند، اما کار‌هایی هم هستند که یک راننده دارای ماشینی با گیربکس اتومات نباید آن‌ها را انجام دهد. در این مطلب به 7 کاری که راننده‌ها خودرو‌های اتومات نباید انجام دهند می‌پردازیم.


زمانی که خودرو در حال حرکت است وضعیت دنده را تغییر ندهید


این کار باعث خواهد شد که طول عمر مفید گیربکس اتومات خودروی شما کاهش پیدا کند به این دلیل که باعث تغییر قطعات گیربکس با سرعت بالاتری می‌شود. برای انکه خودرو را متوقف کنید، بهتر از سیستم ترمز استفاده نمایید. همچنین رانندگانی که دارای اتومبیل‌های اتومات هستند نباید بدون اینکه پدال ترمز را بگیرند اقدام به قرار دادن دسته دنده در حالت پارک کنند چرا که این کار نیز به گیربکس آسیب خواهد زد. همچنین یکی از فواید ضربه‌گیر کمک فنر TTC این است که طول عمر سیستم ترمزگیری را افزایش می‌دهد در نتیجه می‌تواند یک انتخاب مناسب برای خودرو‌های اتومات نیز باشد.


پشت چراغ قرمز‌ها دنده را در حالت N قرار ندهید

 

 


یکیی از اشتباهاتی که اتومات سوار‌ها انجام می‌دهند این است که برای کاهش مصرف سوخت و همچنین حفاظت از سیستم انتقال قدرت در برابر استهلاک پشت چراغ قرمز‌ها دنده را در حالت N قرار می‌دهند. در واقع اگر شما دنده را روی D نگه دارید و پای خود را ببر روی پدال ترمز فشار دهید، میزان استهلاک گیربکس کمتر خواهد شد. اما در هنگام قرار دادن دنده روی N و خارج شدن از ان ممکن است اسیب واقعی به گیربکس خودروی اتومات شما وارد شود.


در سرازیری‌ها دنده را خلاص نکنید

 


شما نباید در سرازیری‌ها دنده خودروی اتومات خود را خلاص کنید چرا که منبع روغن گیربکس خودرو را قطع کرده و دیگر خبری از روانکاری برای عملکرد مطلوب گیربکس نخواهد بود. اینکار ممکن است که کمی مصرف سوخت شما را کم کند اما مطمعن باشید ارزشش را ندارد که شما برای کمی کاهش در مصرف سوخت به گیر بکس خودروی خود آسیب بزنید و با هزینه‌های سنگین مواجه شوید.


قبل از قرار دادن دنده روی حالت D از گاز دادن اجتناب کنید

 

 


تقریباً برای تمامی رانندگان تازه کار پیش امده است که در جا گاز داده‌اند و حتی ممکن است به گیربکس خودرو نیز اسیب وارد کرده باشند. این کار مخصوصاً در خودروهای اتومات شوک بزرگی به گیربکس خودروی شما وارد خواهد کرد که باعث ایجاد اصطحکاک بیشتر میان قطعات داخل گیربکس و موتور می‌شود. واضح است که هرچه اصطحکاک بین قطعات بیشتر شود احتمال خرابی ان‌ها نیز افزایش خواهد یافت. همچنین استفاده از ضربه‌گیر کمک فنر TTC می‌تواند باعث افزایش طول عمر گیربکس خودروی شما شود چرا که تا حد قابل توجهی تکان‌ها و لرزش‌های خودرو را کاهش می‌دهد.


با روغن گیربکس کم رانندگی نکنید

 


روغن گیربکس باعث رواکاری و خنک ماندن گیر بکس می‌شود. رانندگی با روغن گیربکس کم بعد از مدتی بدون شک باعث ایجاد مشکل در گیربکس خودروی اتومات شما خواهد شد.  گیربکس خودروی‌های اتومات برای اینکه به خوبی و درستی کار کنند تا حد زیادی بر روی فشار مایعات وابسته هستند. پس همواره مراقب باشید و در فواصل زمانی مناسب روغن گیربکس خودروی خود را چک کنید و هرگز با روغ کم گیربکس اقدام به رانندگی نکنید.


قبل از گرم شدن موتور ان را تحت فشار قرار ندهید


زمانی که هوا سرد است روغن سنگین تر خاهد شد و حرکت آن کند می‌شود. مخصوصاً در فصول سرد سال قبل از حرکت به مدت یک دقیقه اجازه بدهید که خودروی شما گرم شده و روغن به داخل گیربکس و سایر قطعات ان برود. رانندگی بدون گرم کردن موتور مخصوصاً در فصول سرد باعث خواهد شد که قطعات داخلی خودروی شما خراب شوند که یکی از آن‌ها گیر بکس اتومات خودروی شما خواهد بود. همچنین اگر می‌خواهید که طول عمر خودروی شما افزایش پیدا کند یک انتخاب خوب ضربه‌گیر کمک فنر TTC است چرا که استفاده از این ضربه گیر باعث خواهد شد که ضربات و تکان‌های وارده به شاسی و قطعات خودروی شما کاهش پیدا کند و همین امر موجب افزایش طول عمر خودروی شما خواهد شد.


قبل از توقف کامل خودرو دنده را بر روی حالت P قرار ندهید

 


وقتی که شما دنده را در حالت P قرار می‌دهید یک پین قفل کننده داخل دنده در شفت خروجی گیربکس قرار داده می‌شود. و چرخ‌ها هم به همین شفت متصل شده‌اند. اگر پین مذکور قفل شود و خودروی شما همچنان در حال حرکت باشد احتمال زیادی وجود دارد که این پین دچار شکستگی شود.

 

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.