کامپیوتر سفری خودرو یا Trip Computer چه استفاده هایی دارد ؟

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

کامپیوتر سفری خودرو یا همان تریپ کامپیوتر، یک دستگاه الکترونیکی کوچک بوده که تا به امروز دو دهه ای می شود که در داخل اتومبیل‌ها به کار رفته
و پارامترهای اصلی مربوط به حرکت را با استفاده از داده‌های ECU ثبت و محاسبه می کند و آنها را نمایش می دهد. کامپیوتر سفری خودرو ، یکی از تجهیزات خودروهای مدرن و مجهز است و به صورت یک دستگاه اندازه گیری بسیار ساده و ابتدایی است. این دستگاه ، مسافت طی شده ، سرعت میانگین و مصرف سوخت میانگین را نشان می دهد.


نقش تریپ کامپیوتر در دنیای مدرن امروز

 

در حال حاضر کامپیوتر سفری در تمامی خودروهای تولیدی استاندارد وجود دارد . علاوه بر اطلاعاتی که برایتان گفتیم ، نمونه های پایه این دستگاه، اطلاعاتی از قبیل سرعت لحظه ای ، مصرف سوخت لحظه ای ، دمای محیط بیرون از خودرو و اطلاعاتی از قبیل را در اختیار راننده قرار می دهد . در مدل های پیشرفته تر ، جزئیاتی مثل زمان پیش بینی شده برای طی مسافت خاص و میزان مصرف سوخت تخمینی برای آن، اطلاعات مربوط به وضعیت حرکتی و مکانی خودرو را درست همانند یک قطب نما، نیز به این اطلاعات افزوده می گردد .

در مدل های پیشرفته تر و خودروهای مدرن نیز در صورت استفاده چند راننده از یک خودرو ، هشدارهای مختلفی از قبیل تجاوز از سرعت مجاز ، فشار باد تایرها و حتی مقایسه اطلاعات ثبت شده و خیلی از امکانات دیگر هم به قابلیت های پایه اضافه می شوند . از دیگر اطلاعاتی که در این سامانه محاسبه می شود ، می‌توانیم به مواردی مثل زمان تعمیرات دوره‌ای خودرو و یا تعویض روغن بخش های مختلف ، کدهای اخطار خاص برای عیب یابی و هشدارهایی مانند این اشاره بکنیم .


محل قرار گرفتن آن کجاست ؟

 

 

در بیشتر خودرو ها ، محل نمایش اطلاعات کامپیوتر سفری خودرو ، یک صفحه نمایش کوچک در بخش پشت آمپر و عقربه های نشان دهنده سرعت و دور موتور می باشد . در بعضی از نمونه ‌ها هم مانند پژو ۲۰۶ ، اطلاعات در صفحه نمایش تک رنگی که در بخش میانی داشبورد تعبیه شده است ، به همراه اطلاعات سیستم صوتی و ساعت و اطلاعات مربوط به خودرو نمایش در می آید . در مدل‌های مجهز تر و پیشرفته تر هم محل نمایش این آمار و ارقام ، در صفحه نمایش رنگی اصلی و یا صفحه مخصوص سیستم ناوبری ماهواره‌ای یا همان Navigation و یا حتی بخش هد آپ دیس پلی - Head Up Display یا HUD – که صفحه نمایش اطلاعات بر روی بخش جلویی شیشه راننده قرار گرفته است ، می باشد .

نتیجه گیری

شاید در نگاه اول ، تریپ کامپیوتر یک وسیله اضافی به نظر شما برسد ؛ اما با توجه به اهمیتی که اطلاعات در دنیای مدرن دارند و نیاز به تخمین مصرف سوخت و میزان مسافت باقی مانده تا خالی شدن باک و همچنین نمایش هشدارهای مختلف ، این ابزار به یکی از اجزای پایه در این صنعت تبدیل شده است . اماخودروسازان داخلی با قرار دادن این گزینه در بخش امکانات ، با افتخار از آن به عنوان یکی از تجهیزات مدرن خودروهای تولیدی خودشان از قبیل خانواده پراید و به تازگی کوییک نام می برند .

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.