۶ توصیه کاربردی برای خرید خودرو

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

 همگی ما شاهد تبلیغات شرکت های مختلف برای فروش خودرو با شرایط خیلی متنوع هستیم . در این مقاله ، به چند توصیه کاربردی برای جلوگیری از افتادن در تله سود جویانی که به اسم فروش خودرو ، پولتان را به یغما می برند می پردازیم :

 

مورد اول

اینکه نام یک شرکت در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده و توانایی گرفتن شماره ثبت و یا ارسال یک شماره تلفن ، دلیلی کافی نیست که شما بدون تحقیق کردن ، اتومبیلتان را از آن شرکت بخرید . حتما قبل از اینکه به شرکتی برای خرید خودرو مراجعه کنید ، از معتبر بودن آن مطمئن شوید . خیلی از افراد هستند که با وعده خرید اقساطی ، مبلغ اولیه خودرو را به حساب شرکت واریز کرده اند ولی هیچوقت خودرویی را نگرفته اند . فقط شرکت هایی می توانند اقدام به پیش فروش خودرو بکنند که از اداره کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت در زمینه پیش فروش و واردات خودرو مجوز لازم را گرفته باشند. معمولا لیست اسامی این شرکت ها را سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان از طریق رسانه ها اعلام می کند و با یک جستجوی ساده می توانید آن را پیدا کنید. پیش پرداخت های اندک و اقساط طولانی مدت، باید تردید شما را بیشتر تحریک کند به ویژه آن که تحویل خودرو همزمان با پیش پرداخت نیست و به مدت ها بعد موکول می شود.

 

مورد دوم


اگر که می خواهید خودرویتان را از نمایشگاه های خودرو خریداری بکنید ، حتما به نمایشگاه هایی بروید که از اتحادیه صنفی پروانه کسب داشته باشند و پروانه آنها هم معتبر باشد .

 

 مورد سوم


هر نوع خرید و فروش خودرو را حتی در معامله با دوستان خودتان ، کتبی کنید . دلیل این کار فقط به خاطر ارزش مالی خودرو نیست بلکه از آنجایی که احتمال اتفاقاتی از قبیل تصادف هم وجود دارد ، عدم ثبت دقیق و مکتوب نقل و انتقال می تواند تبعات جدی پلیسی و قضایی داشته باشد. بعد از اینکه در هنگام خرید خودرو هر گونه پولی را پرداخت کردید ، حتما از فروشنده رسید بگیرید . برخی از پرونده های قضایی تشکیل شده در دادگاه ها فقط برای ثابت کردن پرداخت پول به طرف مقابل است بنابر این این نکته را جدی بگیرید.


مورد چهارم


اگر که خودرویی را به صورت صفر از فردی خریداری کرده اید ، هر چه سریعتر در اولین فرصت ، برای تعویض پلاک و ثبت در دفاتر اسناد رسمی اقدام نمایید. برخی از خریداران خودرو به صرف وجود رفاقت و دوستی که با فروشنده دارد تا مدتی از تعویض پلاک امتناع می کنند که این موضوع می تواند مشکلات زیادی را در آینده برای آنها در پی داشته باشد.


مورد پنجم


وقتی که خودروی صفر کیلومتری را خریداری کردید ، حتما همه مدارک خودرو از قبیل کارت ، کارت سوخت ، بیمه نامه ، سند و ... را تحویل بگیرید. . مدارک خودرو ، نهایتا تا 3 هفته پس از تحویل آن باید به طور کامل به دست خریدار رسیده باشد. در صورتی که پس از طی این مدت مدارک را دریافت نکرده اید حتما موضوع را به طور جدی پیگیری کنید .

 

مورد ششم


 اگر که می خواهید خودروی دست دومی را بخرید و سررشته ای در کارهای فنی ندارید ، از یک فرد آگاه بخواهید که شما را همراهی کند تا از سلامت فنی آن خودرو ، مطمئن بشوید .

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.