نکات مهم در سفرهای نوروزی

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

سفر با خودروی شخصی در ایام نوروز می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد اما متاسفانه هر ساله در این ایام شاهد آمار بالای تصادفات در نوروز هستیم. تصادفاتی که می‌توان با رعایت برخی از نکات ساده از بسیاری از آن‌ها اجتناب کرد. در این مقاله سعی می‌کنیم برخی از نکاتی را به شما بگوییم که میتواند کمک کند سفر شاداب‌تر و امنیت بالا‌تری را در ایام نوروز و با خودروی شخصی خود تجربه کنید.

دلایل بروز تصادفات

 


یکی از دلایل بروز تصادفات در جاده رانندگی در فواصل طولانی است. رانندگی در فواصل طولانی باعث خستگی راننده خواهد شد و همین امر دقت راننده را کاهش خواهد داد. با تجربه‌ترین رانندگان نیز ممکن است در حین رانندگی در فواصل طولانی دچار مشکل شوند. بهترین کار این است که حداقل هر دو ساعت یک بار به خودتان و ماشینتان یک استراحت پنج تا ده دقیقه‌ای بدهید. از مراکز رفاهی که در جاده‌ها وجود دارد برای استراحت استفاده کنید و یا اینکه در مکان‌های امنی که در جاده وجود دارند خودروی خود را پارک کنید. از ماشینتان پیاده شوید کمی قدم بزنید و آبی به دست و صورت خودتان بزنید. این کار باعث رفع خستگی شما خواهد شد.

رانندگی با حواس پرتی

 

 


در طول سفر مراقب عواملی که باعث حواس پرتی شما خواهند شد، باشید. زمانی که با سرنشینان دیگر صحبت می‌کنید با آن‌ها تماس چشمی برقرار نکنید. همچنین لباس‌ها و کفش‌هایی که در زمان رانندگی استفاده می‌کنید نیز بسیار مهم هستند. اگر در زمان استفاده از آن‌ها احساس راحتی نکنید، همین موضوع هم می‌تواند باعث حواس پرتی شما شود. در هنگام رانندگی به هیچ وجه برای برداشتن وسیله‌ای از صندلی عقب بر نگردید هر چند که مدت زمان این کار بسیار کوتاه باشد چرا که یک لحظه غفلت در زمان رانندگی در جاده می‌تواند، حادثه آفرین باشد. به طور کلی از اموری که باعث حواس پرتی شما می‌شوند مانند استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و .... اجتناب کنید.

صندوق عقب اتومبیل

 


برای اینکه سفر ایمن‌تری داشته باشید باید یک سری از وسایل مورد نیاز برای شرایط اضطراری را به همراه خود ببرید. می‌توانید این بسته را به راحتی در صندوق عقب اتومبیل جای دهید. شما باید در این بسته ابازار‌های فنی و یدکی و همچنین وسایل مورد نیاز دیگر را قرار دهید. برخی از وسایل مورد نیاز را به شما می‌گوییم. مقداری خوراکی پرکالری و ماندگار را در این بسته اضطراری مانند خرمای خشک و بیسکوییت قرار دهید. همچنین چند بطری در بسته اب معدنی نیز در بسته اضطراری خود قرار دهید. بهتر است برای تمامی سرنشینان لباس گرم به همراه داشته باشید که در صورت نیاز و در شرایط خصص بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین یک بسته کوچک کمک‌های اولیه را نیز با خود داشته باشید.

رانندگی در شب

 


دید کمتر و نور خودرو‌هایی که از رو به رو می‌آیند باعث می‌شود رانندگی در شب خسته‌کننده‌تر از روز باشد. سعی کنید مسیر خود را در طول روز طی کنید. و اگر قصد مسافرت به شهری را دارید که طی کردن مسیر آن بیشتر از یک روز طول می‌کشد، بهتر است شهری را در بین راه برای توقف شبانه خود انتخاب کنید و استراحت خوبی داشته باشید. رانندگی در شب ریسک بالا‌تری را به همراه دارد پس در صورت امکان بهتر است از روشنایی روز برای رانندگی و طی کردن مسیر استفاده نمایید.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.