رینگ‌های آلومینیومی خودروی خود را اینگونه تمیز کنید

سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

رینگ‌های آلمینیومی طرفداران نسبتاً زیادی دارkد. اگر خودروی شما هم دارای رینگ‌های آلمینیومی است احتمالاً برای تمیز و براق نگه داشتن این رینگ‌ها با مشکلاتی رو به رو هستید. رینگ‌های آلمینیومی دارای براقی و زیبایی خاصی هستند و به همین دلیل می‌توانند ظاهر خودروی شما را زیبا‌تر کنند اما در نقطه مقابل اگر این رینگ‌ها کثیف شوند قضیه برعکس خواهد شد و به زیبایی ظاهر خودروی شما لطمه خواهند زد. در این مطلب نکته‌هایی را به شما می‌کنیم که برای تمیز نگه داشتن رینگ‌های آلمینیومی بسیار مفید و کاربردی هستند.


آماده کردن رینگ‌ها برای نظافت


 در ابتدا این نکته را فراموش نکنید، رینگ‌هایی را که به دلایل مختلف گرم شده‌اند را تمیز نکنید و ابتدا اجازه دهید رینگ‌ها خنک شوند. مشکلی که در مورد تمیز نگه داشتن رینگ‌های آلمینیومی وجود دارد اکسیده شدن سطح خارجی آلومینیوم است که باعث کدری رینگ شده و ظاهر آن را نا زیبا نشان می‌دهد. در ابتدا بهتر است هر چند وقت یک بار چرخ‌ها را باز کنید و سپس رینگ‌ها را تمیز کنید. این کار اجازه دسترسی به قسمت‌های داخلی رینگ را به شما می‌دهد. ممکن است بخش‌های جدا شدنی رینگ نسبت به مواد شیمیایی شست و شو واکنش نشان دهند پس  بهتر است این بخش‌ها را جدا کنید.


از بین بردن لکه‌های سر سخت


ترکیبی از گریس و گرد و خاک باعث کثیفی و سیاهی قسمت‌های داخلی رینگ و بخش‌هایی می‌شود که در عمق قرار گرفته‌اند. این سیاهی و کثیفی بسیار ماندگار است به شکلی که با استفاده از شامپو‌های مخصوص کارواش و فشار اب نیز کاملاً از بین نمی‌رود و بعد از شستشو مقداری از ان باقی می‌ماند. برای از بین بردن این لکه‌های ماندگار اسپری و ژله‌های مخصوصی تولید شده است که شما نیز می‌توانید از این پاک کننده‌ها استفاده کنید. البته بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که فاقد آمونیاک و اسید باشند. چرا که پاک کننده‌هایی که از آمونیاک و اسید در آن‌ها استفاده شده است باعث خواهند شد رینگ آلمینیومی زودتر اکسیده شود.


استفاده از مواد شوینده مناسب


بعد از شستن قسمت‌های داخلی و از بین بردن لکه‌های سیاه ماندگار و سرسخت زمان آن فرا رسیده است که رینگ آلمینیومی خودروی خود را با شامپو‌های مخصوص اتومبیل و آب ولرم شست و شو دهید. احتیاج نیست این شامپو‌ها برای مدت زمان طولانی بر روی رینگ باقی بمانند، در نتیجه  بعد از مدت کوتاهی شامپو‌های روی رینگ را بشویید. همچنین از مواد شوینده دیگر مانند مایع ظرفشویی استفاده نکنید چرا که این کار باعث می‌شود رینگ آلمینیومی خودروی شما کدر شود. استفاده از برس‌های سفت و سخت باعث ایجاد خط و خش بر روی رینگ‌های آلمینیومی می‌شود پس اگر از برس اسفاده می‌کنید، حتماً این نکته را فراموش نکنید که برس مورد استفاده شما باید نرم باشد. برس‌هایی مخصوص تمیز کردن رینگ‌ها وجود دارد که بسیار نرم بوده و به همین دلیل خط و خشی را بر روی رینگ آلمینیومی باقی نمی‌گذارند.


شستن رینگ‌ها و پولیش کردن


در مرحله پایانی زمان ان فرا رسیده است که رینگ آلمینیومی را با آب بشویید تا کاملا از مواد شوینده‌ای که استفاده کرده‌اید، پاک شوند. برای این کار از اب گرم استفاده کنید. بعد از شستن رینگ‌ها با آب گرم اجازه دهید که رینگ خودروی شما کاملاً خشک شود سپس رینگ را پولیش کنید. به این نکته توجه کنید که برای این کار نباید بیش از حد از مواد براق کننده استفاده کنید. همچنین بهتر است از پارچه‌های ابریشمی برای انجام این کار استفاده نمایید.

برای انجام هرچه بهتر این مرحله بهترین کار این است که عمل پولیش کردن را با استفاده از مواد کم و مالش پارچه زیاد انجام دهید. شما باید مراقب باشید که عمل پولیش کردن به صورت یکنواخت انجام شود. این موضوع باعث خواهد شد رینگ آلمینیومی خودروی شما زیبا‌تر و براق‌تر به نظر بیاید. در پایان باید به شما بگویم که اگر جزء افرادی هستید که به استفاده از رینگ‌های آلمینیومی در خودروی خود علاقه دارید لازم است که به نظافت آن توجه کنید چرا که رینگ‌های کثیف و کدر نه تنها زیبا نخواهند بود بلکه ظاهر نا مناسب و ناخوشایندی به خودروی شما می‌دهند.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.