چند عادت مضر در هنگام رانندگی که باید کنار بگذارید

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶

نحوه رانندگی روزانه مالک یک خودرو به طور مستقیم بر روی طول عمر خودرو و قطعات آن تاثیرگذار است. برخی از عادات روزانه رانندگان باعث کاهش طول عمر خودرو و قطعت آن می‌شوند و در واقع عاداتی هستن که بهتر است ترک شوند. این عادات می‌توانند مشکلاتی را برای خودرو به وجود بیاورند در حالی که به سادگی می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد. در این مطلب به چند عادت مضر در هنگام رانندگی پرداخته‌ایم. شما هم اگر این عادات را در زمان رانندگی دارید برای طول عمر بیشتر ماشینتان بهتر است آن‌ها را ترک کنید.


با مقدار سوخت کم رانندگی نکنید

 


با گران شدن بنزن بسیاری از افراد تمایلی برای پر کردن باک خودروی خود ندارند و در هر نوبت تنها 5-10 لیتر بنزین می‌زنند. اما لازم است بدانید که این کار می‌تواند به یک خودرو آسیب‌هایی را وارد کند. پمپ‌های بنزین جدیدی که در خودرو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط بنزین موجود در باک خنک می‌شوند. و در صورتی که بنزین درون باک کم باشد، پمپ قادر نیست که به خوبی حرارت خود را دفع کند و این حالت باعث آسیب رساندن به پمپ بنزین می‌شود. سعی کنید همیشه خودروی خود را در حالتی نگه دارید که مقدار بنزین درون باک آن از یک چهارم کمتر نشود.


در سر پایینی‌ها ترمز را درگیر نگه ندارید

 


بسیار از رانندگان در هنگام پایین آمدن از شیب‌ها پای خود را بر روی ترمز نگه می‌دارند تا در صورت نیاز بتوانند به سرعت خودرو را متوقف کنند. اما لازم است بدانید که این کار باعث افزایش دما و همچنین فشار به سیستم ترمز خودرو خواهد شد. در چنین حالتی قطعاتی مانند لنت و دیسک ترمز ساییده خواهند شد. به جای این کار باید در سراشیبی‌ها از دنده سنگین استفاده کرد. این عمل باعث خواهد شد تا خودرو در وضعیت ترمز موتوری  قرار بگیرد و تنها با استفاده از فشار موجود در سیستم انتقال نیرو از افزایش سرعت خودرو جلوگیری شود. با امتحان کردن این کار متوجه خواهید شد که خاصیت ترمز موتوری می‌تواند درست به اندازه‌ی ترمز گرفتن در سراشیبی‌ها موثر باشد و دیگر نیازی نیست شما ترمز را درگیر نگه دارید.


زمانی که خودرو کاملاً متوقف نشده است از دنده عقب به جلو حرکت نکنید

 


در هنگام پارک کردن در فضا‌های کوچک ممکن است مجبور شوید چندین بار دنده را از حالت عقب به جلو حرکت دهید. در چنین حالتی اگر هنوز خودرو در حال حرکت به عقب باشد این کار می‌تواند آسیب‌های جدی را به خودرو وارد کند. این کار باعث خواهد شد فشار زیادی بر روی سیتم انتقال نیروی خودرو وارد شود به این صورت که قطعات را مجبور خواهد کرد تا در خلاف جهت حرکتشان حرکت کنند. برای آنکه به خودروی خود با این عادت اشتباه آسیب وارد نکنید تنها کافی است کمی صبر داشه باشید و تا قبل از مطمئن شدن از توقف کامل خودرو اقدام به تعویض دنده نکنید.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.