نگهداری صحیح اتومبیل جهت افزایش طول عمر قطعات

یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶

مکانیک خوب

در درجه اول به دنبال یک مکانیک خوب باشید که هر زمانی که خودرو شما با مشکلی مواجه شد به نزد او بروید. یک مکانیک به منزله پزشک خودرو شما است پس در این زمینه دقت کافی را به خرج دهید و به هر کسی اعتماد نکنید.  
استفاده از یک ضربه گیر کمک فنر با کیفیت مانند ضربه گیر TTC به طور محسوسی باعث افزایش طول عمر کمک فنرهای خودروی شما خواهد شد. همچنیین زمانی که شما از ضربه گیر کمک فنر استفاده میکنید لاستیکهای خودروی شما نیز 20% بیشتر عمر میکنند.
اصولا بین 5 تا 11 هزار کیلومتر باید روغن ماشین شما عوض شود. همواره به این نکته توجه کنید که دیرتر از موعد روغن موتور خودروی خود را عوض نکنید. همچنین شما باید بدانید ماشینتان چه موتوری دارد و برای ان موتور چه روغنی مناسب است.

شیشه جلو ماشین


سعی کنید همیشه ماشین خود را در سایه نگه دارید. اگر موفق به پیدا کردن سایه نشدید، بهتر است از سایه گیر سراسری برای شیشه جلو ماشین خود استفاده کنید چرا که تابشهای فرا بنفش باعث خراب شدن رنگ بدنه، پوسیدگی تودوزی اتومبیل و خراب شدن چراغ های جلوی ان میشود.
در زمستان باید قبل از حرکت به موتور اجازه بدهید که کمی گرم شود. این کار باعث خواهد شد که روغن در موتورها و ترمزها به دمای لازم برسد. برای گرم کردن موتور تنها یک دقیقه کافی است. بهتر است هر چند وقت یک بار از بنزین خالص و سوپر استفاده نمایید.
تعویض تسمه تایم برای شما هزینه بر است اما اگر این کار را به موقع انجام ندهید میتواند باعث بروز آسیبهای جدی در موتور شود. معمولاً زمان مناسب برای تعویض تسمه تایم بعد از 160 هزار تا 200 هزار کیلومتر است.
فشار باد لاستیکها را حداقل ماهی یکبار مورد بررسی قرار دهید. اگر فرمان خودروی شما در سرعتهای بالا دچار لرزش میشود این مشکل میتواند با بالانس کردن چرخها برطرف شود. بهتر است هر سه ماه یکبار قطعات جلوبندی، سیستم فرمان و سیستم تعلیق توسط مکانیک بازدید شود.
شما باید قطعات لاستیکی خودرو را مانند شلنگهای آب، سوخترسانی و ترمز را حداقل سالی یک بار مورد بررسی قرار دهید. قطعاتی مانند لاستیک های سر کمک و  گرد گیرهای کمک فنرها و همچنین سرپلوس ها در صورت ترک داشتن باید تعویض شوند.

برق اتومبیل


به سیمهایی که روکش آنها معیوب است باید رسیدگی کنید چرا که به راحتی میتوانند موجب بروز یک مشکل بزرگ شوند. به برق اتومبیل خود اهمیت بدهید. هیچگاه در هنگام روشن بودن ماشین سر باطریها را جدا نکنید. این کار میتواند موجب صدمه دیدن دینام و ECU خودرو شما شود. در صورت شستن موتور تمامی سوکت های، شمع و وایرهای خودروی خود را خشک کنید.
حتی در ماه های سرد سال نیز هر چند وقت یک بار کولر خودرو را به مدت 5 دقیقه روشن کنید. این کار از ته نشین شدن گاز و مایع خنک کننده و رسوب ان در داخل مجاری سیستم کولر خودرو جلوگیری میکند. سعی کنید بعد از طی مسافت های طولانی اجازه دهید فن خنک کننده رادیاتور خاموش شود و سپس خودروی خود را خاموش کنید.
در پایان فصول سرد لازم است که اتومبیل خود را زیرشویی کنید. چرا که ترکیبی از گل و لای و شن و نمک پاشیده شده بر روی جاده به قسمتهای زیرین اتومبیل شما میچسبد و باعث زنگ زدگی کف خودروی شما خواهد شد. روغن هیدرولیک، مایع خنک کننده موتور و مایع شیشه شور، فیلترهای روغن، بنزین و هوا نیز باید در زمان مقرر تعویض شوند.

چک موتور خودرو


اگر چراغ چک موتور خودروی شما در حالت روشن قرار گرفته است حتما به این موضوع رسیدگی کنید. توجه نکردن به این موضوع میتواند باعث بروز مشکلات فراوانی در خودروی شما و تحمیل هزینه های زیادی به شما شود. حداقل هشداری که چراغ چک موتور به شما میدهد در مورد مشکلی است که بر روی مصرف سوخت تاثیر میگذارد.
اجازه ندهید عواملی مانند ترافیک شدید، هوای نامناسب و جاده سخت بر روی رانندگی آرام و با دقت شما تاثیر بگذارد. رانندگی خشن و بی دقت نیز باعث کاهش عمر قطعات خودروی شما خواهد شد.

 

ضربه گیر کمک فنر TTC

*دوستان و همراهان گرامی فرصت را غنیمت شمرده نظر شما را به استفاده از محصولی متفاوت جلب می نمائیم.
این محصول که ساخت کره می باشد و نام آن ضربه گیر کمک فنر است ( نام انگلیسی urethane cushion buffer ) که به نامهای بالشتک فنر و بافر نیز ذکر می شود.
ضربه گیر کمک فنر TTC ساخت کره جنوبی بوده و به طور خلاصه،مانع کوبش و لرزش ، افزایش تعادل خودرو در پیچها و موانع ، افزیش طول عمر لاستیکها و سیستم تعلیق خودرو می شود.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمائید.
 

تلفن                021-22043706-22049986
تلفن همراه   09336405210-09121084103
آدرس وبسایت www.ttcar.ir
آی دی تلگرام

ttcar@

ایمیل info@ttcar.ir
اینستاگرام

ttcar.ir

نویسنده: باقری
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.